محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 391
  • بازدید دیروز : 1564
  • بازدید کل : 334407

ثبت نام کارت کارگری اتباع


متقاضیان با ثبت نام کارت کار اتباع افغانی ، امکان دریافت پروانه یا مجوز کار در کشور ایران را خواهند داشت. به عبارت دیگر، کارت کارگری به منزله پروانه کار بوده و اشخاصی که آن را دریافت کنند، می توانند به صورت قانونی و بدون هیچ نگرانی در رسته های مختلف مشغول شوند. البته دقت داشته باشید که امکان اخذ این کارت تنها برای اتباعی فراهم است که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند. مهاجرین غیر مجاز ابتدا باید مجوز اقامت را گرفته و سپس جهت دریافت کارت کار اقدام کنند.

در حال حاضر، ثبت نام کارت کارگری اتباع برای مهاجرین افغانی یا سایر کشورها به صورت حضوری انجام گرفته و امکان نام نویسی آنلاین وجود ندارد. بنابراین اتباعی که با روش های قانونی وارد کشور شده اند، می توانند با مراجعه به مراکز در نظر گرفته شده جهت این امر و تکمیل فرم های مربوطه، برای اخذ کارت کار نام نویسی کنند. البته امکان دریافت نوبت آنلاین از طریق سامانه kanoonnobat.ir فراهم شده است. به این ترتیب، افراد واجد شرایط می توانند ابتدا به این سایت مراجعه کرده و نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند. سپس در موعد مقرر به دفتر تعیین شده مراجعه و اقدامات لازم برای ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی را انجام دهند. با توجه به این که تعداد زیادی از اتباع افغانی در کشور بدون پروانه یا مجوز کار مشغول به فعالیت هستند، در این مقاله نحوه نام نویسی این کارت را به صورت کامل برای تان توضیح می دهیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

ورود به سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی



ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی ۱۴۰۳

همان طور که گفتیم، مهاجران خارجی از جمله اتباع افغانی برای کار در کشور ایران به مجوز یا پروانه کار نیاز خواهند داشت. این اشخاص با دریافت کارت کارگری یا همان پروانه، می توانند به صورت قانونی در بخش های مختلف مشغول به کار شده و از این نظر مشکلی نخواهند داشت. بنابراین اطلاع از نحوه ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی ۱۴۰۳ برای این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است. در این رابطه باید بگوییم که نام نویسی پروانه کار برای اتباع به شکل حضوری انجام گرفته و این کارت ها هم دارای مهلت اعتبار مشخصی هستند. به این ترتیب بعد از پایان این مهلت، مجددا باید نسبت به تمدید آن اقدام شود. با توجه به تعداد زیاد مهاجرانی که بدون مجوز یا پروانه کار در کشور ایران مشغول به فعالیت هستند، در این قسمت نحوه ثبت نام کارت کار اتباع افغانی را به صورت مفصل بیان خواهیم کرد. در ادامه هم به شیوه تمدید آن می پردازیم تا جهت این امر با مشکلی مواجه نشوید.

اگر چه نام نویسی برای دریافت این مجوز به شکل حضوری انجام می گیرد، اما متقاضیان می توانند از قبل به سامانه نوبت دهی وارد شده و جهت مراجعه حضوری به دفاتر مربوطه نوبت بگیرند. این گونه، در موعد مقرر به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع در شهر خود مراجعه کرده و از اتلاف وقت شان جلوگیری خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع‌، در این قسمت روش دریافت نوبت آنلاین و سایر مراحل ثبت نام کارت کارگری اتباع را برای تان آورده ایم. این موارد به شرح ذیل می باشند:

  1. ۱در اولین گام باید آدرس اینترنتی سامانه نوبت دهی یعنی http://kanoonnobat.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. جهت ورود به این سامانه و اخذ نوبت آنلاین، می توانید هم از گوشی موبایل و هم سیستم های رایانه ای استفاده کرده و از این نظر با محدودیتی رو به رو نخواهید بود.
  2. ۲پس از این که نشانی فوق را سرچ کردید، کمی صبر کنید تا گوگل نتیجه جست و جویتان را نمایش دهد. اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین آدرس و عنوان «سامانه نوبت دهی»‌ مربوط به دریافت نوبت آنلاین برای ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی است. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید.

    سامانه نوبت دهی برای ثبت نام کارت کارگری اتباع

  3. ۳در مرحله بعد به صفحه اصلی سایت نوبت دهی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباعی خارجی وارد شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. به منظور دریافت نوبت جهت مراجعه به این دفاتر و ثبت نام برای دریافت پروانه کار، از بخش سمت راست صفحه بر روی گزینه «دریافت نوبت» کلیک کنید.

    دریافت نوبت ثبت نام کارت کارگری اتباع

  4. ۴سپس باید نوع طرح خود را برای دریافت نوبت تعیین کنید. در حال حاضر، مهاجران خارجی و اتباع افغانی جهت دریافت خدمات مربوط به دو طرح «اخذ شماره اختصاصی پروانه اقامت»‌ و «شناسه اشتغال» امکان دریافت نوبت از این سامانه را دارند. به منظور اخذ نوبت جهت ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی ۱۴۰۳ ، باید گزینه دوم یعنی «شناسه اشتغال» را انتخاب نمایید.

    نوبت دهی با شناسه اشتغال

  5. ۵در گام بعدی از شما درخواست می شود اطلاعات دیگری شامل تابعیت، شماره موبایل و شناسه خانوار را هم وارد کنید. هر یک از این اطلاعات را در جایگاه مربوط به خود قرار داده و گزینه «استعلام نوبت»‌ را بزنید. این گونه لیست دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع به همراه زمان‌ های مجاز آن ها برای تان نمایش داده می شود. در نتیجه می توانید زمان مد نظر خود را جهت مراجعه به این دفاتر و ثبت نام کارت کار اتباع افغانی انتخاب کنید.

    استعلام نوبت ثبت نام کارت کارگری اتباع

  6. ۶بعد از این که به صورت اینترنتی نوبت دریافت کردید، باید در موعد مقرر به مکان تعیین شده مراجعه نمایید. دقت داشته باشید که همراه داشتن مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه کار هم الزامی است. مدارک شناسایی متقاضی، کارت کار قبلی در صورت مراجعه برای تمدید و کارت بانکی جهت پرداخت هزینه ها برخی از مهم ترین مدارک لازم به شمار می آیند.
  7. ۷پس از ارائه مدارک و تکمیل فرم ثبت نام کارت کارگری اتباع توسط متقاضی، این مدارک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم وجود مشکل، هزینه های لازم باید توسط تبعه افغان یا سایر کشورهای خارجی پرداخت شود. با پرداخت هزینه ثبت نام، این فرایند به پایان رسیده و کارت کارگری یا مجوز کار برای متقاضی صادر خواهد شد.

با انجام مراحل فوق، نام نویسی جهت دریافت پروانه کار انجام گرفته و مهاجران می توانند به صورت قانونی در ایران مشغول به کار شوند. البته برای ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی ، شرایطی هم تعریف شده که باید اطلاع دقیقی از آن ها داشته باشید. در ادامه این موارد را هم توضیح خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام پاسپورت افغانستان

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

شرایط ثبت نام کارت کار اتباع

در بخش قبل نحوه نام نویسی جهت دریافت کارت کارگری یا پروانه کار را به صورت کامل توضیح دادیم. بنابراین آن دسته از اتباع افغانی یا مهاجرینی که قصد کار در کشور ایران را دارند، می توانند به سادگی اقدامات لازم را برای دریافت این مجوز انجام دهند. اما نکته قابل توجه در این باره مربوط به شرایط ثبت نام پروانه کار است. چرا که بدین منظور یک سری شرایط مشخص تعیین شده و تنها افراد واجد شرایط امکان ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی ۱۴۰۳ را خواهند داشت. به این ترتیب، در صورتی که قصد دریافت مجوز یا پروانه کار در ایران را داشته باشید، ابتدا باید این شرایط را به صورت کامل بررسی کرده و اطلاعات کاملی درباره آن ها داشته باشید. با توجه به اهمیت این مجوز برای کار قانونی اتباع خارجی در ایران، در این بخش شرایط لازم برای نام نویسی و اخذ آن را بیان کرده ایم. مهم ترین شرایط ثبت نام کارت کار اتباع افغانی و مهاجران خارجی به شرح ذیل می باشد:

  • بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال؛‌ تنها افرادی که در این بازه سنی قرار دارند، امکان دریافت پروانه کار را خواهند داشت. بنابراین شرایط اخذ این مجوز برای افراد زیر ۱۸ سال فراهم نیست.
  • داشتن برگه سرشماری سبز رنگ؛ شرط لازم دیگر برای نام نویسی جهت دریافت کارت کار، داشتن برگه سرشماری سبز رنگ خواهد بود. کسانی مجوزهای قانونی اقامت را نداشته و در سرشماری هم شرکت نکرده باشند، امکان ثبت نام کارت کارگری اتباع را نخواهند داشت.
  • دریافت نوبت اینترنتی؛ سامانه اینترنتی نوبت دهی دفاتر اقامت و اشتغال اتباع خارجی به منظور جلوگیری از ازدحام و اتلاف وقت این افراد طراحی شده است. از این رو متقاضیان باید از قبل به این سامانه وارد شده و نسبت به اخذ نوبت اقدام نمایند.
  • صدور کارت فقط برای آقایان؛ توجه داشته باشید که پروانه یا کارت کار تنها مخصوص آقایان بوده و خانم های افغانی شرایط لازم جهت دریافت آن را نخواهند داشت.
  • ارائه کارت به سرپرستان خانوار؛ این کارت برای سرپرستان صادر شده و فرزندان پسر ملزم به ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی نیستند.

 

بیشتر بخوانید: دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

تمدید کارت کارگری اتباع افغانی

حال که با شرایط مورد نیاز جهت دریافت کارت کارگری آشنا شدید، باید ابتدا این موارد را بررسی کرده و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل نمایید. سپس جهت نام نویسی و اخذ پروانه کار اقدام نمایید. با این حال، موضوع مهمی که در رابطه با کارت های کارگری وجود دارد، روش تمدید آن ها است. چرا که این کارت ها معمولا برای یک دوره محدود یک ساله تعریف می شوند. از این رو علاوه بر ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی ۱۴۰۳ ، آگاهی از روش تمدید آن هم اهمیت دارد. در این باره باید بگوییم که شیوه تمدید این کارت ها هم کاملا مشابه با ثبت نام شان است. به این ترتیب که متقاضی مدتی قبل از پایان اعتبار کارت خود باید به سامانه نوبت دهی دفاتر اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه کرده و جهت دریافت خدمات حضوری نوبت بگیرد. سپس در موعد مقرر با همراه داشتن کارت کار قبلی به مکان تعیین شده مراجعه کرده و درخواست خود را جهت تمدید آن ارائه دهد.

ثبت نام کارت کارگری اتباع

 

بیشتر بخوانید: پیگیری کد فراگیر اتباع

نکات دریافت کارت کار اتباع

با توجه به توضیحاتی که تا این جای کار در رابطه با روش ثبت نام کارت کار اتباع افغانی ارائه دادیم، افراد واجد شرایط به سادگی می توانند مراحل لازم را طی کرده و این کارت را دریافت نمایند. با توجه به این که استفاده از سامانه نوبت دهی سرعت فرایند مذکور را تا حد زیادی افزایش داده، مهاجران خارجی متقاضی کار در کشور ایران باید در اسرع وقت اقدامات لازم جهت دریافت پروانه کارشان را انجام دهند. این گونه از نظر قانونی برای کار در ایران با مشکلی رو به رو نخواهند شد. اما برای انجام این کار باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا حین نام نویسی با چالش مواجه نشوید. برخی از مهم ترین نکات ثبت نام کارت کارگری اتباع به شرح ذیل می باشند:

  • در حال حاضر، نام نویسی جهت اخذ پروانه کار یا همان کارت کارگری تنها به صورت حضوری انجام می گیرد. پس از ورود و ارائه اطلاعات خود در سامانه های غیر رسمی که با این عنوان فعالیت می کنند، خودداری نمایید.
  • با وجود انجام فرایند ثبت نام به شکل حضوری، امکان دریافت نوبت آنلاین از طریق سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی به نشانی kanoonnobat.ir فراهم شده است. از این رو متقاضیان ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی برای جلوگیری از اتلاف وقت شان، باید قبل از مراجعه حضوری با ورود به این سامانه نوبت دریافت کنند.
  • مجوز کار در ایران یا کارت کارگری تنها برای افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال صادر می شود. از این رو کسانی که در خارج این بازه سنی قرار داشته باشند، امکان دریافت پروانه کار را نخواهند داشت.
  • کارت کارگری تنها برای آقایان صادر شده و خانم های افغانی یا تبعه سایر کشورها برای کار در ایران امکان دریافت این کارت را ندارند.
  • شرکت در سرشماری و دریافت مجوزهای لازم برای اقامت قانونی در کشور ایران یکی از مهم ترین شرایط لازم برای ثبت نام کارت کارگری اتباع افغانی ۱۴۰۳ به شمار می آید. بنابراین کسانی که این مجوزها را نداشته باشند، نمی توانند برای دریافت پروانه کار نام نویسی کنند.

منبع : ثبت نام کارت کارگری اتباع

  انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما