محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 937
  • بازدید دیروز : 1357
  • بازدید کل : 314017

صندوق بیمه کشاورزی


در این صورت هزینه واردات تا حد زیادی بالا رفته و زندگی برای مردم عادی هم سخت تر خواهد شد. به این ترتیب، لازم است از کشاورزان و عشایر حمایت کرده و از زیان دیدن آن ها و محصولات شان تا حد امکان در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی جلوگیری نمود. استفاده از بیمه کشاورزی تا حد زیادی می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. جهت دریافت اطلاعات لازم در این مورد می توان از طریق سایت صندوق بیمه کشاورزی اقدام نمود.

با توجه به این که برخی بلایا و حوادث طبیعی یا حتی غیر طبیعی می توانند به محصول کشاورزان یا دام عشایر صدمه وارد کرده و باعث از بین رفتن همه یا بخشی از آن شود، در صورت بیمه نبودن این محصولات و دام ها به کشاورز و عشایر خسارت سنگینی وارد می شود. اما در صورتی که این افراد به عضویت صندوق بیمه کشاورزی دام یا سایر موارد این چنینی در آمده باشند، دیگر نگرانی زیادی در رابطه با حوادث ناخواسته و ناگهانی نخواهند داشت. از آن جایی که در حال حاضر قسمت مهمی از جمعیت کشور را کشاورزان، دامداران و عشایر تشکیل داده و نقش فعالیت های آن ها در اقتصاد کشور بسیار کلیدی است، باید اطلاعات کاملی در مورد صندوق بیمه کشاورزی روستایی و عشایر داشته و بتوانند از آن استفاده نمایند. به همین دلیل، در ادامه به ارائه توضیحات کاملی در مورد این صندوق و سایت خدمات اینترنتی ان به نشانی sbkiran.ir می پردازیم.

لینک ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی



صندوق بیمه کشاورزی چیست sbkiran.ir

همان طور که اشاره کردیم، کشاورزان،‌ عشایر و دامداران گروهی هستند که محصولات و خدمات آن ها بسیار حائز اهمیت بوده و به طور مستقیم بر اقتصاد کشور و رفاه مردم تاثیر دارد. از طرف دیگر، به طور معمول این افراد جزو ضعیف ترین گروه ها در برابر آسیب های مختلف می باشند. به همین دلیل برای کمک به آن ها لازم است حمایت های از آن ها انجام بگیرد که در این راستا صندوق بیمه کشاورزی و عشایر ایجاد گردیده است. اگر چه به راحتی می توان نقش و وظیفه این سازمان را با توجه به عنوان آن حدس زد، ‌اما ممکن است باز هم عده ای در مورد وظیفه این صندوق و جزئیات فعالیت های آن ابهاماتی داشته باشند. در واقع کاربران می خواهند بدانند که صندوق بیمه کشاورزی دام، طیور،‌ آبزیان و سایر موارد این چنینی دیگر چه واکنشی در هنگام آسیب دیدگی این بخش ها در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی دارد.

اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که صندوق بیمه کشاورزی چیست و چه وظایفی دارد، باید بگوییم هدف این صندوق بیمه کردن انواع محصولات کشاورزی، دام، طیور، زنبور عسل، کرم ابریشم، آبزیان پرورشی و سایر موارد این چنینی در برابر خسارت های ناشی از عوامل طبیعی و برخی عوامل غیر طبیعی می باشد. از جمله مهم ترین این عوامل شامل تگرگ، طوفان، باد گرم، خشكسالی، زلزله، سیل، سرما زدگی و یخبندان، آتش سوزی، صاعقه، آفات و امراض نباتی عمومی و قرنطینه ای، امراض واگیر حیوانی عمومی و قرنطینه ای می شوند. هم چنین این صندوق نسبت به انجام بیمه ادوات لازم برای کشاورزی و تاسیسات مربوطه هم اقدام می کند. شما می توانید از طریق سایت صندوق بیمه کشاورزی اطلاعات جامعی در این باره به دست آورید. در ادامه نحوه وارد شدن به سایت این صندوق به آدرس اینترنتی sbkiran.ir و استفاده از خدمات گوناگون موجود در ان را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: وام طرح باران بانک کشاورزی

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی www.sbkiran.ir

در بخش قبل توضیحات کاملی در مورد صندوق بیمه کشاورزی ارائه دادیم تا با این صندوق و خدمات آن بیش تر آشنا شوید. با توجه به این که این صندوق اقدام به بیمه نمودن محصولات کشاورزی، دام و سایر بخش های این حوزه می کند، کشاورزان باید اطلاعات کاملی در این رابطه داشته و سعی نمایند از خدمات این صندوق به منظور حفظ محصولات و حیوانات اهلی خود از آسیب ها استفاده کنند. این افراد می توانند اطلاعات کامل و جدید در این رابطه را از طریق سایت صندوق بیمه کشاورزی به دست آورند. با توجه به اهمیت این موضوع یعنی استفاده از سامانه صندوق برای کاربران آن، در این بخش نحوه ورود به این سایت را به طور مفصل برای شما بیان خواهیم کرد. در نتیجه، به راحتی می توانید به این سامانه وارد شده و از اطلاعات آن جهت انجام بیمه محصولات و دام های خود استفاده نمایید.

برای ورود به سامانه صندوق بیمه کشاورزی دام، محصولات کشاورزی و سایر موارد مربوطه لازم است یک سری اقدامات را به صورت پیوسته طی کنید که آن ها را در این جا برای شما بیان کرده ایم. این اقدامات لازم جهت وارد شدن به سامانه مذکور شامل موارد زییر می شوند.

  1. ۱ ابتدا باید نشانی اینترنتی سایت این صندوق یعنی sbkiran.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. برای ورود به این سامانه می توانید از سیستم های کامپیوتری یا حتی گوشی موبایل خود استفاده نمایید. به عبارت دیگر، محدودیتی از این نظر جهت ورود به سایت مذکور وجود ندارد.

  2. ۲ بعد از این که آدرس اینترنتی صندوق بیمه را سرچ کردید، این سامانه به عنوان اولین سایت در لیست نتایج گوگل نمایش داده می شود. بر روی عنوان این سامانه یعنی «صندوق بیمه کشاورزی» کلیک کرده و به آن وارد شوید.

    سامانه صندوق بیمه کشاورزی

  3. ۳ در نهایت وارد صفحه اصلی این سامانه شده و تصویری مانند شکل زی را مشاهده می کنید. با ورود به این بخش، امکان استفاده از خدمات و امکانات سامانه برای شما فراهم خواهد بود.

    ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی

همان طور که مشاهده کردید، با طی کردن این مراحل می توانید به سامانه صندوق بیمه کشاورزی وارد شوید. امکانات و خدمات گوناگونی در رابطه با صندوق در این بخش قرار گرفته است که شما پس از ورود به این سامانه امکان استفاده از آن ها را خواهید داشت. در ادامه این موارد را به طور مفصل برای شما بیان می کنیم تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید از آن ها استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: وام فرزندآوری بانک کشاورزی ۱۴۰۳

راهنمای سایت صندوق بیمه کشاورزی sbkiran.ir

اکنون که نحوه ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی را فرا گرفته اید، به راحتی می توانید به سامانه مذکور وارد شده و از خدمات آن استفاده نمایید. از آن جایی که ممکن است کشاورزان، دامدارن و پرورش دهندگان سایر حیوانات این چنینی کم تر با این سامانه آشنایی داشته و از آن استفاده کرده باشند، در این بخش به طور کامل به این سایت و خدمات آن می پردازیم. زیرا این افراد بعد از این که نسبت به بیمه نمودن محصولات و حیوانات خود اقدام می کنند، از طریق این سامانه می توانند از خدمات مختلفی هم به صورت غیر حضوری بهره مند شوند. با توجه به این موضوع و اهمیت اطلاع این افراد از امکانات مختلف سامانه صندوق بیمه کشاورزی دام و سایر موارد مرتبط، در این جا بخش های مهم این سایت و خدمات قابل ارائه در هر بخش را به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد تا جهت استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه نباشید.

بخش درباره ما

با ورود به صفحه اصلی سامانه صندوق بیمه کشاورزی، منویی را در قسمت بالای این صفحه مشاهده می کنید که شامل یک سری گزینه ها است. هر کدام از این گزینه ها اطلاعات گوناگونی را در اختیار شما قرار می دهند. اولین گزینه در منو موجود در این صفحه مربوط به گزینه «درباره ما» می باشد. با انتخاب این گزینه می توانید اطلاعات لازم در مورد این صندوق را به طور کامل به دست آورید. همان طور که مشاهده می کنید، با انتخاب این بخش لیستی شامل سه گزینه «تاریخچه»، «وظایف و اختیارات» و «نمودار سازانی» نمای داده می شود. اولین گزینه اطلاعات کامل مربوط به تاریخچه و تاسیس این صندوق را در اختیارتان قرار می دهد. گزینه دوم وظایف و حوزه عملکردی این صندوق را بیان می کند که از اهمیت زیادی برخوردار است. گزینه سوم هم ساختار سازمانی این صندوق را برای شما توضیح خواهد داد. پس از طریق این بخش از سایت sbkiran.ir می توان اطلاعات کاملی در مورد صندوق به دست آورد.

بخش ویژه همکاران

همان طور که از نام این بخش هم مشخص است، مربوط به کارمندان این بیمه می باشد. این افراد می توانند از سامانه های گوناگونی که در این بخش قرار داده شده است، جهت ارسال نامه ها، اخبار و گزارشات خود استفاده نمایند. سامانه های گوناگون موجود در این بخش سایت صندوق بیمه کشاورزی شامل امداد رایانه، ‌سیمای مهر، پست الکترونیک و ارسال اخبار استان ها می شوند. کارمندان و همکاران بیمه کشاورزی برای استفاده از هر کدام از این بخش ها باید از نام کاربری و رمز عبوری که در اختیارشان قرار گرفته است، استفاده نمایند.

بخش ویژه همکاران صندوق بیمه کشاورزی

معرفی شعب و شرکت های بیمه ای

این قسمت یکی از مهم ترین بخش های سامانه صندوق بیمه کشاورزی برای کاربران می باشد. زیرا در این بخش امکان دریافت اطلاعات کامل شرکت های بیمه گر وجود دارد. کافی است گزینه «معرفی شعب و شرکت های بیمه ای» را از منو اصلی موجو در این صفحه انتخاب نمایید. در ادامه نقشه کشور را مانند شکل زیر مشاهده می کنید که در ان نام استان ها به رنگ آبی مشخص شده است. برای اطلاع از شعب بیمه در استان خود کافی است بر روی نام استان تان در این نقشه کلیک نمایید. در ادامه صفحه دیگری باز می شود که لیست این شعب و شرکت های کارگزار صندوق بیمه کشاورزی دام، محصولات کشاورزی و سایر موارد مربوطه در ان آورده شده است. به این ترتیب که نام شعب و شرکت های مختلف قرار گرفته و رو به روی آن هم آدرس دقیق و شماره تلفن آن ها قرار دارد. در نتیجه افراد به راحتی می توانند به این شعب مراجعه کرده و نسبت به انجام بیمه محصولات و حیوانات خود اقدام نمایند.

شرکت های خدمات بیمه ای استان ها

سایر بخش های سامانه

از جمله بخش های مهم دیگر موجود در منو سامانه sbkiran.ir، می توان به بخش ارتباط با این صندوق اشاره نمود که در ادامه آن را به صورت مفصل برای شما توضیح می دهیم. اما با حرکت به سمت پایین صفحه اصلی این سایت هم می توانید گزینه های دیگری را مشاهده کنید. از جمله مهم ترین گزینه های موجود در بخش انتهایی این سایت می توان به «اخبار»، «سامانه های کاربردی»، «پژوهش های کاربردی»، و «نشریات و مقالات» اشاره نمود. در این قسمت هم با کلیک بر روی هر کدام از عناوین موجود می توانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده نمایید. پس در صورتی که که قصد مطالعه مقالات و نشریات در حوزه مربوطه خود هستید یا می خواهید از آخرین اخبار صندوق بیمه کشاورزی آگاه شوید، باید به این بخش سامانه مراجعه نمایید.

سایر بخش های سایت صندوق بیمه کشاورزی

مواردی که تا این جا بیان کردیم، مهم ترین امکانات و خدماتی هستند که شما با ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. البته همان طور که اشاره کردیم، یکی از خدمات مهم این سامانه امکان ارتباط کاربران با این صندوق می باشد که از اهمیت بالایی هم برخوردار است. به همین دلیل، این مورد را در ادامه مطلب به صورت جداگانه بیان می کنیم تا در صورت نیاز به ارتباط با این صندوق، به راحتی بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام ازدواج بانک کشاورزی

صندوق بیمه کشاورزی بیمه نامه دام

با توجه به این که یکی از مهم ترین وظایف صندوق بیمه کشاورزی در کنار بیمه نمودن محصولات و ادوات کشاورزی، بیمه کردن دام های روستایی و عشایری می باشد، فعالیت های مناسبی هم در این راستا انجام داده است. به عبارت دیگر، امکاناتی را فراهم کرده است تا روستاییان و عشایر هم بتوانند دام های خود را بیمه کرده و با خیالی راحت فرآیند دامداری شان را انجام دهند. زیرا همان طور که می دانید، شیوع برخی امراض واگیر، حوادثی مانند سیل و آتش سوزی و موارد این چنینی دیگر، ریسک های بزرگی برای دامداری محسب می شوند. در واقع می توان گفت این موارد موانعی هستند که بسیاری از افراد به خصوص عشایر و روستاییان را از پرداخت به دام و دامداری دل سرد می کنند. اما استفاده از صندوق بیمه کشاورزی بیمه نامه دام تا حد زیادی این مشکل را برای ان ها برطرف می کند. در ادامه توضیحات کاملی در مورد خدمات این صندوق برای دام های سبک روستایی و عشایری در سال زراعی 1400 _ 1401 می پردازیم.

صندوق بیمه کشاورزی دام و محصولات کشاورزی جهت کمک به دامداران روستایی و عشایر برای حفظ دام های شان در برابر عوامل گوناگون طبیعی و غیر طبیعی دو نوع بیمه نامه ارائه می دهد که هر کدام از آن ها شامل یک سری خدمات می باشند. این بیمه نامه ها شامل بیمه پایه و بیمه تکمیلی هستند که در ادامه هر کدام از آن ها و خدمات قابل ارائه را برای شما بیان خواهیم کرد.

بیمه پایه دام سبک

این نوع بیمه نامه خود در دو نوع بیمه پایه (بیمه اجباری) و بیمه پایه (بیمه همراه با نصب صندوق پلاک بیمه) در اختیار بیمه گزاران قرار می گیرد. افرادی که بیمه نامه خود را از نمایندگی های صندوق بیمه کشاورزی تهیه نمایند، امکان استفاده هم زمان از بیمه پایه و نصب پلاک صندوق بیمه با قیمت مناسب را خواهند داشت. از طرف دیگر، خدمات پایه این صندوق برای دام های سبک عشایری و روستایی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. برای مثال، دو مورد خشکسالی و آتش سوزی غیر عمد که همواره باعث ضررها و خسارت های شدیدی به دامدارن شده است هم به این خدمات اضافه شده است. در ادامه جدول مربوط به عوامل تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی را برای شما آورده ایم. اگر چه اطلاع از این موارد از طریق سایت صندوق بیمه کشاورزی هم امکان پذیر است.

عوامل خطر تحت پوشش بیمه  کشاورزی

نکته مهم دیگر در این رابطه مربوط به حق بیمه ای است که دامداران جهت استفاده از خدمات صندوق بیمه کشاورزی دام باید پرداخت نمایند. در ادامه این حق بیمه مربوط به بیمه نامه پایه دام های عشایری و روستایی را به تفکیک بز و گوسفند، سبک و سنگین بودن و در طرح های بیمه پایه و بیمه پایه همراه با نصب پلاک بیمه برای شما آورده ایم.

حق بیمه و حداکثر تعهد بیمه گر در بیمه پایه

حق بیمه و حداکثر تعهد بیمه گر در بیمه پایه دام

البته مبلغ غرامت های موجود در جداول بالا مربوط به دام های بالغ می باشد. این مبالغ برای دام های نابالغ هم اطلع رسانی شده که برای دام های نابالغ بین 1 تا 6 ماه 30 درصد مبلغ غرامت دام بالغ و برای دام های نابالغ بین 6 تا 12 ماه 45 درصد مبلغ غرامت دام های بالغ می باشند. بنابراین با توجه به مزان غرامت در نظر گرفته شده برای دام های بالغ، می توانید این مبلغ برای دام های نابلغ خود را که صندوق بیمه کشاورزی آن را به عهده گرفته است را هم محاسبه نمایید. نکته مهم دیگر در این رابطه افزایش 20 درصدی مبلغ غرامت کلی دام های سبک نسبت به سال گذشته است که می تواند تاثیر مثبتی در جبران خسارات احتمالی دامداران داشته باشد.

بیمه تکمیلی دام سبک

بیمه نامه دیگری که عشایر و دام داران روستایی می توانند برای دام های خود خریداری نمایند، بیمه تکمیلی دام می باشد. البته در صورتی امکان خرید این بیمه نامه وجود دارد که از قبل بیمه نامه پایه تهیه شده باشد. در این صورت می توان با مراجعه به نمایندگی های صندوق بیمه کشاورزی دام نسبت به خرید این بیمه نامه اقام نمود. با توجه به درخواست خود مشتری، شرایط این فرد و محل زندگی اش و هم چنین دستورالعمل های اجرایی، گزینه های گوناگونی جهت بیمه تکمیلی قابل انتخاب است. مقدار حداکثر تعهد بیمه گر و کمک دولت برای هر کدام از این گزینه ها متفاوت است که در ادامه آن ها را برای ما آورده ایم.

  • گزینه 1 : 14% ارزش مورد بیمه ای و کمک دولت در حق بیمه (روستایی - عشایری) به میزان 60%
  • گزینه2 : 23% ارزش مورد بیمه ای و کمک دولت در حق بیمه دام سبک روستایی 9/39% و دام سبک عشایری 50 %
  • گزینه3 : 29% ارزش مورد بیمه ای در دام سبک روستایی و 28 %ارزش مورد بیمه ای برای دام سبک عشایری و کمک دولت در حق بیمه (روستایی - عشایری) 50%
  • گزینه4 : 34% ارزش مورد بیمه ای و کمک دولت در حق بیمه دام سبک روستایی 40% و دام سبک عشایری 50 %

 

بیشتر بخوانید: افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی

ارتباط با صندوق بیمه کشاورزی

یکی از مهم ترین خدمات قابل ارائه در سایت صندوق بیمه کشاورزی مربوط به بخش ارتباط با این صندوق می باشد. از آن جایی که کشاورزان و دامدارن زیادی از خدمات این بیمه استفاده می کنند، ممکن است سوالات و ابهامات گوناگونی در رابطه با خدمات و طرح های مختلف این بیمه داشته باشند. این افراد می توانند از طریق بخش «ارتباط با ما» در سامانه این صندوق اقدام کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده یا حتی مشکلات خود را گزارش دهند. اگر چه با مراجعه به شعب و نمایندگی های مختلف صندوق بیمه کشاورزی هم امکان برطرف نمودن این موارد و به دست آوردن اطلاعات لازم وجود دارد، اما امکان ارتباط از طریق سامانه برای آن ها راحت تر خواهد بود. در ادامه روش های ارتباط با صندوق از طریق سامانه را برای شما بیان خواهیم کرد.

جهت ارتباط با صندوق بیمه کشاورزی دام، محصولات کشاورزی و سایر حیوانات اهلی لازم است بعد از ورود به سامانه این صندوق، بر روی گزینه «ارتباط با ما» در منو اصلی موجود در این صفحه کلیک نمایید. در ادامه لیستی شامل سه گزینه «تماس با ما»، «پرسش و پاسخ» و «ارتباط با مدیران» را مشاهده خواهید کرد. هر کدام از این گزینه ها یک سری اطلاعات جهت اراتباط با صندوق در اختیار شما قرار می دهند.

ارتباط با ما در صندوق بیمه کشاورزی

  • گزینه «تماس با ما»: با انتخاب این گزینه اطلاعات گوناگونی از جمله سامانه پیام کوتاه، پست الکترونیک، کد صندوق پستی و آدرس شرکت قرار گرفته است. شما از طریق هر کدام از این راه های ارتباطی که تمایل داشته باشید، می توانید نسبت به ایجاد ارتباط با صندوق بیمه اقدام نمایید. علاوه بر این، امکان ارسال نظرها، پیشنهادات و انقادات هم از این بخش سایت sbkiran.ir وجود دارد.
  • گزینه «پرسش و پاسخ»: در این بخش هم دو موضوع مهم چگونگی دریافت بیمه نامه و دریافت غرامت تحت عناوین «راهنمای صدور بیمه نامه» و «راهنمای دریافت غرامت» توضیح داده شده اند. با مراجعه به این بخش می توانید از مراحل لازم جهت انجام این اقدامات آگاه شوید.
  • گزینه «ارتباط با مدران»: در این قسمت هم نام و سمت اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد و رئیس اداره های مختلف قرار گرفته است. هم چنین، شماره تلفن دفتر و پست الکترونیک آن ها هم وجود دارد تا کاربران در صورت نیاز بتوانند به صورت مستقیم با آن ها ارتباط برقرار کنند.

منبع : صندوق بیمه کشاورزی

  انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 11

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما