محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 165
  • بازدید دیروز : 1002
  • بازدید کل : 303018

شماره شبا بانک مسکن


به این ترتیب، امکان انتقال وجه با استفاده از این کد با امنیتی بسیار بالاتر فراهم می شود. تا چند سال قبل، اشخاص برای انتقال وجه بین بانکی عمدتا باید از چک و موارد این چنینی استفاده می کردند که نیاز به صرف زمان زیاد و انجام امورات ادارای فراوانی داشت. اما اکنون مشتریان با اخذ شماره شبا بانک مسکن از روی حساب یا کارت، می توانند وجه مد نظر خود را از مبدا هر یک از بانک های عضو شبکه شتاب، به این حساب واریز کنند.

با توجه به تسهیل فرایند انتقال وجه توسط شماره شبا، برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در بسیاری از سامانه ها نظیر سایت خرید خودرو، بورس، بورس کالا، فروشگاه های آنلاین و موارد این چنینی دیگر، از شما درخواست شماره شبا می شود. به همین خاطر، باید با روش های مختلف اخذ شبا آشنا بوده و در سریع ترین زمان ممکن، به این کد دسترسی پیدا کند. در این رابطه باید بگوییم که دریافت شماره شبا بانک مسکن با روش های مختلف حضوری و غیر حضوری امکان پذیر می باشد. بنابراین در صورتی که به این کد نیاز داشته باشید، در کم ترین زمان ممکن می توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید. از آن جایی که افراد زیادی در سراسر کشور از حساب های بانک مسکن استفاده نموده و ممکن است به شماره شبا احتیاج پیدا کنند، در این مقاله نحوه اخذ شماره شبا بانک مسکن با کارت و شماره حساب را برای تان توضیح خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.



شماره شبا بانک مسکن را چگونه بگیریم

یکی از رایج ترین سوالاتی که مشتریان بانک مسکن هنگام نیاز به شماره شبا با آن مواجه می شوند، در رابطه با نحوه به دست آوردن این کد است. زیرا همان طور که گفتیم، امروزه شماره شبا یکی از اطلاعات ضروری و لازم برای ثبت نام در اکثر سامانه های کاربردی و حتی ثبت نام های حضوری می باشد. بنابراین مشتریانی که از حساب های بانک مسکن استفاده می کنند، باید روش اخذ شماره شبا بانک مسکن را بدانند. در این رابطه باید بگوییم که دریافت کد شبا هم به شکل حضوری و هم به صورت آنلاین امکان پذیر است. با توجه به اهمیت موضوع، در این قسمت هر روش را به صورت مختصر بیان کرده و در ادامه به توضیح مفصل روش های آنلاین خواهیم پرداخت.

روش های حضوری دریافت شبا

مهم ترین روش های در نظر گرفته شده برای اخذ کد شبا به صورت حضوری، شامل مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن یا دستگاه های خودپرداز آن می باشند. برای دریافت کد شبا از طریق بانک، باید در ساعات اداری به یکی از نزدیک ترین شعب مراجعه کرده و با همراه داشتن کد ملی، درخواست تان را جهت اخذ این کد ارائه دهید. اما در صورت استفاده از دستگاه خودپرداز، اخذ شماره شبا بانک مسکن با کارت انجام می گیرد. یعنی باید کارتی که قصد دریافت شبای آن را دارید به همراه رمز اول همراه داشته باشید. پس از ورود کارت به دستگاه و تایید رمز، می توانید از طریق گزینه مربوط به شماره شبا، این کد را استعلام بگیرید.

روش های غیر حضوری دریافت شبا

در کنار روش های حضوری فوق، مشتریان می توانند با چند شیوه غیر حضوری هم نسبت به دریافت شبا اقدام کنند. ساده ترین آن ها استفاده از شماره کارت یا شماره حساب و یک دستگاه متصل به اینترنت است. جهت دریافت شماره شبا بانک مسکن با استفاده از شماره کارت یا شماره حساب، کافی است به سایت این بانک به نشانی www.bank-maskan.ir مراجعه کرده و از بخش خدمات شبا، این کد را دریافت نمایید. در ادامه نحوه اخذ شبا در سایت این بانک با استفاده از شماره کارت و شماره حساب را به صورت کامل توضیح می دهیم.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام مسکن

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

دریافت شماره شبا بانک مسکن با کارت

همان گونه که اشاره کردیم، امکان اخذ شبا به صورت حضوری و آنلاین وجود دارد. با این حال، روش های غیر حضوری مانند اخذ شماره شبا بانک مسکن از روی حساب و شماره کارت، نسبت به روش های حضوری بسیار ساده تر است. زیرا شماره کارت و در بیش تر مواقع شماره حساب بانک مسکن، بر روی کارت مربوطه درج می شود. از این رو با در اختیار داشتن کارت، به این اطلاعات هم دسترسی خواهید داشت. از طرف دیگر، امکان تبدیل شماره کارت به شماره شبا در سایت این بانک فراهم شده است. در این بخش نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا بانک مسکن از طریق سایت آن را به صورت کامل برای تان آورده ایم. جهت این امر، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ۱ابتدا باید آدرس اینترنتی سایت بانک مسکن یعنی www.bank-maskan.ir را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید. سپس اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین نشانی و عنوان «بانک مسکن» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

    ورود به سایت بانک مسکن

  2. ۲در گام بعد به صفحه اصلی این سامانه وارد شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. جهت اخذ شماره شبا بانک مسکن با کارت، از قسمت بالای صفحه گزینه «خدمات الکترونیکی» را انتخاب کنید. سپس از بخش «پیشخوان مجازی» بر روی گزینه «مشاهده کد شبا» کلیک کنید.

    خدمات الکترونیکی بانک مسکن

  3. ۳به این ترتیب، به صفحه زیر وارد شده و توضیحاتی در مورد شبا برای تان ارائه خواهد شد. جهت دسترسی به این کد با استفاده از شماره کارت، از بخش میانی صفحه گزینه «ورود به سامانه مشاهده کد شبا» را بزنید.

    ورود به سامانه مشاهده کد شبا بانک مسکن

  4. ۴در گام بعد، مجددا وارد صفه دیگری به شکل زیر می شوید. جهت دریافت شماره شبا بانک مسکن از روی شماره کارت ، این بار هم از گوشه بالا و سمت راست صفحه بر روی گزینه «دریافت کد شبا» کلیک نمایید.

    دریافت کد شبا بانک مسکن

  5. ۵نهایتا به صفحه دریافت شبا رسیده و باید از قسمت بالای صفحه نوع درخواست را «کارت» انتخاب کنید. سپس شماره کارت ۱۶ رقمی بانک مسکن خود را در جایگاه تعیین شده برای آن قرار داده و گزینه «مشاهده شماره شبا» را بزنید. در صورتی که شماره کارت صحیح وارد شده باشد، کد شبا نمایش داده خواهد شد.

    مشاهده شماره شبا بانک مسکن

در این قسمت نحوه اخذ شبا از روی شماره کارت بانک مسکن را برای تان توضیح دادیم. در ادامه هم به نحوه اخذ شماره شبا بانک مسکن از روی حساب می پردازیم تا جهت دسترسی به این کد به صورت آنلاین، با مشکلی مواجه نشوید.

 

 

بیشتر بخوانید: وام ازدواج بانک مسکن

دریافت شماره شبا بانک مسکن از روی حساب

در بخش قبل نحوه دریافت شناسه حساب بانکی از روی شماره کارت را بیان کردیم. اما دقت داشته باشید که امکان دریافت این شماره با استفاده از شماره حساب هم وجود دارد. روش تبدیل شماره حساب به شبا هم کاملا مشابه با اخذ شبا از روی کارت است که در بخش قبل توضیح دادیم. پس جهت این امر باید به سایت بانک مراجعه کنید. با توجه به این که برخی از مشتریان تنها به شماره حساب دسترسی دارند، در این بخش نحوه اخذ شماره شبا بانک مسکن از روی شماره حساب را هم برای تان آورده ایم. بدین منظور هم باید اقدامات زیر را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید:

  1. ۱ابتدا باید به بخش دریافت کد شبا سایت بانک مسکن وارد شوید. در بخش قبل نحوه ورود به این قسمت را به صورت کامل توضیح دادیم. پس جهت این امر با چالشی مواجه نخواهید شد.

    دریافت کد شبا بانک مسکن

  2. ۲بعد از این که به این بخش وارد شدید، این بار نوع درخواست را «حساب» انتخاب نمایید. سپس شماره حساب مد نظر را در کادر مربوط به آن قرار داده و گزینه «مشاهده شماره شبا» را بزنید.

    دریافت شماره شبا بانک مسکن از روی حساب

  3. ۳در این روش هم مانند اخذ شماره شبا بانک مسکن با کارت، کد شبای شما نمایش داده شده و می توانید از آن برای امورات مد نظر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: وام مسکن ملی

شماره شبا بانک مسکن با کد ملی

با توجه به توضیحاتی که در بخش های قبل ارائه دادیم، اکنون به راحتی می توانید کد شبای مربوط به حساب های مختلف بانک مسکن خود را با روش حضوری یا آنلاین دریافت کنید. در روش های آنلاین، به شماره کارت یا شماره حساب مد نظر نیاز دارید. این شماره ها معمولا بر روی کارت بانک درج شده و دسترسی به آن ها ساده است. با این حال، گاهی اواقات مشتریان به دنبال دریافت شماره شبا بانک مسکن با کد ملی هستند. در این رابطه باید بگوییم که امکان اخذ شبا با کد ملی به صورت آنلاین وجود ندارد. جهت این امر حتما باید حضورا به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: اینترنت بانک مسکن

شماره شبا بانک مسکن با پیامک

اخذ کد شبای بانک مسکن به صورت پیامکی هم امکان پذیر می باشد. این روش برای مشتریانی مناسب است که قصد دریافت غیر حضوری این کد را داشته و به اینترنت هم دسترسی ندارند. جهت دریافت کد شبا برای حساب های سپرده و تسهیلات، به ترتیب باید پیامی با فرمت های «شماره حساب سیبا + فاصله + عدد صفر» و «شماره حساب سیبا + فاصله + عدد یک» را به شماره ۲۰۰۰۸۰۱۸ ارسال کنید. به این ترتیب، اخذ شماره شبا بانک مسکن از روی حساب به صورت پیامکی انجام می گیرد.

 

بیشتر بخوانید: حساب وکالتی بانک مسکن

شماره شبا بانک مسکن چند رقمی است

یکی از سوالات رایج مشتریان، در رابطه با تعداد رقم های شماره شبا است تا آن را با سایر شماره حساب های بانکی اشتباه نگیرند. در این رابطه باید بگوییم که ساختار شبا از ۲۶ کاراکتر تشکیل شده که ابتدای آن حروف لاتین IR به معنی کشور ایران و بعد از آن ۲۴ عدد قرار گرفته است. پس با توجه به ساختار خاص و منحصر به فرد شبا، تشخیص آن از سایر شماره حساب های بانکی بسیار ساده خواهد بود.

منبع : شماره شبا بانک مسکن

  انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 11

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما