محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 668
  • بازدید دیروز : 1133
  • بازدید کل : 301708

استعلام تعداد پلاک بنام


از این رو کسانی که قصد اطلاع از وضعیت پلاک های فعال و فک شده خود را دارند، به راحتی می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. زمانی که فردی نسبت به خرید خودرو یا وسیله نقلیه موتوری اقدام می کند، پلاک آن هم به نام شخص ثبت خواهد شد. به این ترتیب، مسئولیت انجام هر گونه تخلف یا ارتکاب جرم با پلاک ثبت شده روی خودرو، بر عهده دارنده آن است. در همین راستا، هنگامی که افراد نسبت به فروش خودرو یا موتورسیکلت خود اقدام می کنند، باید در اسرع وقت تعویض پلاک را انجام دهند. استعلام پلاک فعال با کد ملی به فروشندگان کمک می کند تا بفهمند خریدار فرایند تعویض پلاک را انجام داده است یا خیر. البته این موضوع بیش تر زمانی حائز اهمیت است که فروشنده برای تعویض پلاک، به خریدار وکالت می دهد. در این گونه موارد، دیگر نیازی به حضور فروشنده در مراکز تعویض پلاک نخواهد بود.

با توجه به اهمیت اطلاع از پلاک های فعال، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چندین روش مختلف برای مشاهده پلاک های فعال من پیش روی افراد قرار داده است. برخی از این روش ها آنلاین و برخی دیگر حضوری هستند. افراد با آگاهی از روش های موجود، به سادگی می توانند استعلامات لازم را انجام داده و از پلاک های فعال یا فک شده به نام خود مطلع شوند. در اکثر این روش ها، کاربر برای استعلام پلاک تنها به کد ملی نیاز داشته و اطلاعات بیش تری مورد نیاز نخواهد بود. از آن جایی که بسیاری از کاربران به دلایل گوناگون از جمله فروش و نقل و انتقال خودرو در پی اطلاع از پلاک های فعال و فک شده خود هستند، در این مقاله روش های مختلف استعلام پلاک فک شده با کد ملی را برای تان توضیح می دهیم. هم چنین به شیوه اطلاع از پلاک های فعال انتظامی می پردازیم تا جهت دریافت اطلاعات لازم در این رابطه، با مشکلی مواجه نشوید. با ما همراه باشید.



سامانه استعلام پلاک های بنام افراد

 

نیروی انتظامی به منظور ایجاد نظم و امنیت و کنترل فعالیت هایی که با خودروها و موتورسیکلت ها انجام می گیرد، برای هر وسیله نقلیه یک پلاک انتظامی منحصر به فرد تعریف می کند. از این رو با خرید اتومبیل یا وسیله نقلیه موتوری توسط هر شخص، پلاک آن به نام فرد ثبت خواهد شد. در همین راستا، استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی بسیار حائز اهمیت بوده و هر شخص باید بداند چه پلاک هایی به نام او ثبت شده است. زیرا مسئولیت انجام هر گونه تخلف و اقدامات مجرمانه با خودرویی که پلاک آن به نام فرد ثبت شده باشد، بر عهده او خواهد بود. با توجه به این که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چند روش مختلف برای استعلام تعداد پلاک های فعال و فک شده تعیین نموده، کاربران جهت مشاهده پلاک های به نام خود با مشکلی مواجه نخواهند شد. برخی از مهم ترین روش های استعلام پلاک فعال با کد ملی و مشاهده پلاک های فک شده، به شرح ذیل می باشند:

  • سامانه استعلام پلاک های بنام افراد
  • اپلیکیشن انتظامی پلیس من
  • مراجعه حضوری به شعب پلیس +۱۰

سامانه استعلام پلاک های بنام افراد

یکی از ساده ترین روش های استعلام پلاک با کد ملی، مراجعه به سامانه اینترنتی خدمات الکترونیک نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی هم مانند دیگر ارگان ها و سازمان های مهم کشور، امکان ارائه بسیاری از خدمات خود از جمله استعلام تخلفات رانندگی، استعلام نمره منفی، پرداخت جرایم و مشاهده پلاک های فعال من را به صورت آنلاین فراهم کرده است. از این رو افرادی که قصد اطلاع از پلاک های فعال و فک شده به نام خود را دارند، می توانند به این سامانه مراجعه کرده و استعلام لازم را با کد ملی دریافت نمایند. جهت استعلام پلاک از طریق سامانه خدمات الکترونیک انتظامی، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ۱ابتدا باید نشانی اینترنتی سایت مذکور یعنی service.rahvar120.ir را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید. سپس اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج گوگل با همین نشانی و عنوان « استعلام خلافی - پلیس راهور » را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

    سرچ نشانی اینترنتی سامانه استعلام پلاک های بنام افراد

  2. ۲در مرحله بعدی استعلام پلاک فک شده با کد ملی از طریق سامانه خدمات الکترونیک انتظامی، به صفحه اصلی آن منتقل خواهید شد. جهت مشاهده پلاک های فعال و فک، شده کمی به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا میز خدمت پلیس راهنمایی و رانندگی برای تان نمایش داده شود. در این قسمت، خدمات انتظامی قابل ارائه از طریق این سامانه برای تان قابل مشاهده خواهد بود. جهت استعلام تعداد پلاک های بنام، باید بر روی گزینه «استعلام وضعیت پلاک فک شده»‌ کلیک کنید.

    استعلام وضعیت پلاک فک شده

  3. ۳با انتخاب گزینه قبل، پنجره ورودی واحد خدمات فراجا نمایش داده می شود. به منظور استعلام پلاک های فعال و فک شده، ابتدا باید به حساب کاربری خود در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی وارد شوید. اگر قبلا در سایت سخا ثبت نام کرده اید، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نموده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه «ورود»‌ را بزنید. در غیر این صورت جهت استعلام پلاک فعال با کد ملی، از قسمت پایین پنجره بر روی گزینه «ثبت نام»‌ کلیک کرده و نام نویسی تان را انجام دهید.3. با انتخاب گزینه قبل، پنجره ورودی واحد خدمات فراجا نمایش داده می شود. به منظور استعلام پلاک های فعال و فک شده، ابتدا باید به حساب کاربری خود در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی وارد شوید. اگر قبلا در سایت سخا ثبت نام کرده اید، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نموده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه «ورود»‌ را بزنید. در غیر این صورت جهت استعلام پلاک فعال با کد ملی، از قسمت پایین پنجره بر روی گزینه «ثبت نام»‌ کلیک کرده و نام نویسی تان را انجام دهید.

    پنجره واحد خدمات فراجا

به هر حال پس از تایید اطلاعات کاربری در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا)، امکان استعلام پلاک های انتظامی فعال و فک شده به صورت آنلاین برای شما فراهم خواهد شد. پس نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

اپلیکیشن انتظامی پلیس من

علاوه بر روشی که در بخش قبل توضیح دادیم، امکان مشاهده پلاک های فعال من از طریق اپلیکیشن آنلاین « پلیس من »‌ هم فراهم گردیده است. افرادی که قصد اطلاع از پلاک های فعال و فک شده به نام خود را دارند، کافی است این اپلیکیشن را بر روی گوشی موبایل خود نصب کرده و طی چند مرحله، استعلام لازم را دریافت نمایند. دانلود و نصب اپلیکیشن پلیس من از طریق برنامه های مدیریت دانلود مختلف از جمله مایکت و بازار، قابل انجام است. بعد از نصب این برنامه، امکان استعلام پلاک فک شده با کد ملی از طریق آن، با انجام اقدامات زیر وجود دارد:

  1. ۱بعد از نصب برنامه، بر روی آیکون آن در صفحه گوشی موبایل تان کلیک کرده و اپلیکیشن را باز کنید. در صفحه اصلی اپلیکیشن پلیس من، لیست خدمات آن نمایش داده می شوند. به منظور استعلام و مشاهده پلاک های انتظامی، از این قسمت گزینه «خدمات راهور» را انتخاب نمایید.

    استعلام پلاک های بنام افراد در پلیس من

  2. ۲در گام بعد، لیست خدمات راهور برای تان نمایش داده می شود. جهت استعلام تعداد پلاک های بنام از طریق این اپلیکیشن، باید بر روی گزینه «استعلام پلاک ها (فعال و فک شده)»‌ کلیک کنید.
  3. ۳با انتخاب گزینه قبل، کد ملی تان نمایش داده می شود. این کد ملی مربوط به کاربری می باشد که با استفاده از شماره تلفن همراه و شماره ملی خود، در اپلیکیشن ثبت نام کرده است. پس دقت داشته باشید که جهت استعلام پلاک با برنامه پلیس من، حتما باید آن را بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه خود نصب کرده باشید. به هر حال جهت استعلام پلاک فعال با کد ملی، پس از بررشی شماره ملی از قسمت پایین صفحه گزینه «استعلام» را بزنید.

    استعلام پلاک های فعال و فک شده در پلیس من

  4. ۴به این ترتیب، استعلام انجام گرفته و تمامی پلاک های انتظامی به نام شما نمایش داده می شوند. هم چنین، وضعیت پلاک از نظر فعال بودن یا فک شدن مشخص خواهد شد.

    استعلام وضعیت پلاک از نظر فعال بودن یا فک شدن

همان طور که مشاهده کردید، امکان استعلام تمامی پلاک های فعال و فک شده به نام افراد، از طریق اپلیکیشن «پلیس من» فراهم است. این روش بسیار ساده بوده و استعلام رایگان وضعیت پلاک ها با آن طی چند ثانیه انجام می گیرد. بنابراین اگر مشاهده پلاک های فعال من از طریق سایت راهور امکان پذیر نبود، بهتر است از این اپلیکیشن استفاده کنید. زیرا سایت راهور پیوسته در حال تغییر بوده و گاها امکان استفاده از برخی خدمات آن مانند استعلام پلاک ها، از دسترس خارج می شود.

مراجعه حضوری به شعب پلیس +۱۰

در کنار روش های غیر حضوری فوق یعنی مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ و استفاده از اپلیکیشن انتظامی پلیس من، راه دیگری هم برای مشاهده وضعیت پلاک های افراد وجود دارد. این روش استعلام پلاک فک شده با کد ملی از طریق مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 می باشد. افراد با در دست داشتن کارت ملی خود و مراجعه حضوری به شعب پلیس، می توانند استعلام به روز پلاک های فعال و فک شده خود را در دریافت نمایند. اگر چه این شیوه نسبت به روش های آنلاین به صرف زمان و هزینه بیش تری نیاز دارد، اما استعلام آن به روز است. اما در روش های آنلاین، معمولا سامانه هر هفته یک بار به روز می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: تاریخچه پلاک خودرو از کجا بگیریم ؟

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی

در بخش قبل، انواع روش های استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی را برای تان توضیح دادیم. همان طور که مشاهده کردید، برخی از این روش ها به صورت آنلاین و برخی دیگر به شکل حضوری امکان مشاهده پلاک های فعال و فک شده به نام اشخاص را فراهم می کنند. اما وجه اشتراک همه آن ها، نیاز به استفاده از کد ملی است. روش های غیر حضوری مانند استعلام از طریق سایت rahvar120.ir و اپلیکیشن «پلیس من»، ساده تر و سریع تر بوده و محدودیتی زمانی ندارند. اما استعلام پلاک فعال با کد ملی از طریق مراجعه حضوری به شعب پلیس +۱۰، به روز ترین اطلاعات از وضعیت پلاک ها را در اختیارتان قرار می دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: تعویض پلاک خودرو در منزل

استعلام پلاک rahvar120

یکی از ساده ترین روش های موجود جهت استعلام پلاک هایی که به نام افراد ثبت شده، مراجعه به سایت خدمات الکترونیک انتظامی است. این سامانه بسیاری از خدمات نیروی انتظامی را به صورت غیر حضوری در اختیار کاربران قرار می دهد که از جمله مهم ترین آن ها، می توان به مشاهده پلاک های فعال من اشاره کرد. البته جهت استعلام پلاک با این روش، لازم است در سامانه سخا ثبت نام کرده و ابتدا به حساب کاربری خود در این سامانه مراجعه نمایید. پس در صورتی که قبلا در سایت سخا نام نویسی نکرده باشید، ابتدا باید فرایند مربوطه را انجام داده و اطلاعات کاربری دریافت کنید. در بخش ابتدایی مطلب، روش استعلام پلاک rahvar120 را برای تان توضیح دادیم.

 

بیشتر بخوانید: مالیات تعویض پلاک ۱۴۰۳

پلاک های فعال من کدام اند؟

در بسیاری از موارد، افراد با این سوال مواجه می شوند که پلاک های فعال من کدام اند؟ در این رابطه باید بگوییم که استعلام پلاک فعال با کد ملی از طریق چندین روش آنلاین و حضوری امکان پذیر است. افراد برای مشاهده وضعیت پلاک های فعال خود، می توانند به سامانه راهور ۱۲۰ مراجعه کرده یا از طریق اپلیکیشن «پلیس من» اقدام نمایند. در هر دو مورد، امکان مشاهده تمامی پلاک های فعال به نام شخص به صورت آنلاین فراهم می گردد. هم چنین شخص با مراجعه حضوری به هر یک از شعب پلیس +۱۰، امکان استعلام پلاک های فعال به نام خود را خواهد داشت.

 

 

بیشتر بخوانید: نوبت دهی اینترنتی دفاتر پلیس +۱۰

استعلام پلاک فک شده با کد ملی

روش های استعلام پلاک فک شده با کد ملی هم کاملا مشابه با استعلام پلاک های فعال است. به این شکل که کاربر می تواند از طریق سامانه پلیس راهور یا اپلیکیشن پلیس من، استعلامات لازم را به صورت غیر حضوری دریافت کنید. هم چنین فرد با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10، امکان اطلاع از پلاک های فک شده را خواهد داشت. زمانی که شما از طریق روش ها‌ی آنلاین استعلام می گیرد، شماره پلاک تان با وضعیت «فک شده» نمایش داده می شود. هم چنین، تاریخ و محل فک پلاک مشخص خواهد شد.

منبع : استعلام تعداد پلاک بنام

  انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 9

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما