محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 256
  • بازدید دیروز : 1374
  • بازدید کل : 291884

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱


مقدمه

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ ، هم اکنون از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی شده است. بنابراین، داوطلبانی که در این آزمون نام نویسی کرده اند، باید در تاریخ مشخص شده به حوزه امتحانی مراجعه نموده و در کنکور شرکت کنند. آزمون سراسری مقطع کارشناسی هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود تا کسانی که تمایل به تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه های کشور دارند، بتوانند از این طریق اقدام نمایند. متقاضیان باید در مهلت زمانی تعیین شده ثبت نام شان را انجام داده و در تاریخ کنکور ۱۴۰۱ به حوزه امتحانی شان مراجعه نمایند. اطلاعات مربوط به حوزه آزمون در هنگام نام نویسی توسط خود داوطلب تعیین می شود. هم چنین، چند روزی قبل از زمان برگزاری این آزمون، کارت ورود به جلسه برای متقاضیان صادر می شود که بسیاری از اطلاعات مهم و کلیدی از جمله همین حوزه امتحانی در آن قرار دارد. داوطلبان باید از اطلاعات این کارت استفاده کرده و در زمان برگزاری کنکور آن را با خود همراه داشته باشند.

تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۱

به هر حال، چیزی که اهمیت دارد، اطلاع از تاریخ دقیق برگزاری کنکور می باشد. از آن جایی که هر ساله این آزمون در پنج گروه آزمایشی مختلف از جمله ریاضی و فیزیک، هنر، زبان، علوم انسانی و علوم تجربی برگزار می شود، زمان کنکور برای هر کدام از آن ها متفاوت است. از این رو، زمان برگزاری آزمون سراسری 1401 هم مانند سال های قبل برای همه گروه های آزمایشی یکسان نبوده و داوطلبان هر یک از این گروه ها باید در روز مشخص شده برای خود جهت شرکت در آزمون اقدام نمایند. با توجه به اهمیت اطلاع از زمان برگزاری کنکور سراسری برای داوطلبان، در این جا زمان بندی این آزمون را به صورت کامل برای تان آورده ایم. این گونه شرکت کنندگان هر یک از گروه های آزمایشی به راحتی می توانند از زمان کنکور خود آگاه شده و در موعد مقرر به حوزه امتحانی شان مراجعه کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را درباره تاریخ آزمون سراسری به دست آورید.



جدول زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱

آزمون سراسری کنکور هر ساله در گروه های آزمایشی پنچ گانه یعنی ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان برگزار می شود. علاقه مندان به تحصیلات دانشگاهی در هر کدام از این رشته ها، باید نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نموده و در موعد مقرر در جلسه امتحان حاضر شوند. زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ هم از طریق اطلاعیه هایی در سامانه سنجش قرار می گیرد. بنابراین، متقاضیان به راحتی می توانند از زمان این آزمون مطلع شده و خود را برای آن آماده کنند. البته این افراد قبل از ورود به جلسه امتحان، حتما باید کارت ورود به جلسه کنکور شان را دریافت کنند. این کارت هم شامل اطلاعات متنوع و سودمندی است که از جمله مهم ترین آن ها، همین تاریخ کنکور ۱۴۰۱ است. به این ترتیب، با دریافت کارت ورود به جلسه می توانید از زمان دقیق برگزاری آزمون گروه آزمایشی خود و سایر اطلاعات مربوط به آن از جمله حوزه امتحانی آگاه شوید.

به طور معمول، آزمون کنکور هر ساله در یک بازه زمانی مشخص برگزار می شود که حدود اوایل تیر ماه است. مگر این که اتفاق خاصی رخ داده و زمان برگزاری کنکور در پی آن تغییر کند. برای مثال، در سال های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، تاریخ این آزمون از بازه معمول خود خارج شده و با چند ماه تاخیر برگزار شد. اما اکنون به دلیل انجام واکسناسیون و کاهش شدن بیماری کرونا، زمان برگزاری این آزمون مجددا به روال طبیعی خود بازگشته است. با توجه به اهمیت اطلاع دقیق متقاضیان هر یک از گروه های آزمایشی از زمان برگزاری آزمون سراسری 1401، در این قسمت جدول زمان بندی آزمون را به صورت کامل برای تان آورده ایم. این جدول مطابق با اطلاع رسانی های سازمان سنجش آموزش کشور تنظیم شده است و می توانید زمان دقیق برگزاری آزمون مربوط به رشته خود را در آن مشاهده کنید. به این ترتیب، در موعد مقرر به حوزه امتحانی مراجعه کرده و با مشکلی مواجه نخواهید شد.

جدول زمان بندی برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱
گروه آزمایشیتاریخ برگزاری آزمون
هنر صبح روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
ریاضی فیزیک صبح روز پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
علوم انسانی صبح روز پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
زبان های خارجی صبح روز شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۱

همان طور که مشاهده می کنید، برای برگزاری آزمون سراسری امسال یک بازه زمانی ۴ روزه در نظر گرفته شده است. در سال های گذشته، کنکور سراسری همه گروه های آزمایشی تنها طی دو روز برگزار می شد. به این صورت که کنکور برخی رشته ها مانند زبان و هنر در نوبت عصر قرار می گرفت. اما در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری کنکور سراسری افزایش پیدا کرد تا در هر روز افراد کم تری به حوزه های امتحانی مراجعه کرده و احتمال ابتلا به این بیماری تا حد امکان کاهش یابد. این روند برای زمان بندی کنکور امسال هم ادامه پیدا کرده و چهار روز برای برگزاری آزمون تعیین شده است. بنابراین، متقاضیان باید این جدول مربوط به تاریخ آزمون سراسری را مطالعه کرده و طبق آن به حوزه امتحانی خود که در هنگام ثبت نام مشخص کرده اند و در کارت ورود به جلسه شان هم ذکر شده است، مراجعه نمایند.

به این ترتیب، داوطلبان شرکت در گروه آزمایشی هنر باید در اولین روز یعنی ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ به حوزه امتحانی خود مراجعه نمایند. دومین روز یعنی ۹ تیر ماه دو آزمون به صورت مشترک برگزار می شود که شامل کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فیزیک است. به عبارت دیگر، زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ برای رشته های انسانی و ریاضی یکسان است. در ادامه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی هم در تاریخ ۱۰ تیر برگزار می شود. پس این دسته از متقاضیان شرکت در آزمون سراسری که تعدادشان نسبت به سایر گروه ها هم بیش تر است، باید خود را برای سومین روز آماده کنند. در نهایت، کنکور گروه آزمایشی زبان در آخرین روز یعنی ۱۱ تیر ماه برگزار خواهد شد. بنابراین پرونده آزمون سراسری در سال جاری بسته شده و شرکت کنندگان باید منتظر انتشار کارنامه کنکور سراسری و دریافت نتایج اولیه کنکور و انتخاب رشته کنکور شان باشند. پس به تاریخ کنکور ۱۴۰۱ برای گروه آزمایشی خود دقت داشته و در این روز در جلسه آزمون حضور یابید.

 

بیشتر بخوانید: پاسخنامه کنکور ۱۴۰۱

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ خارج از کشور

اکنون که از زمان برگزاری کنکور گروه های آزمایشی مختلف داخل کشور آگاه شده اید، می توانید بدون هیچ دغدغه ای در تاریخ مشخص شده برای گروه خود به حوزه امتحانی مراجعه کرده و در این آزمون شرکت کنید. اما بسیاری از ایرانیان که ساکن خارج از کشور هستند هم تمایل به شرکت در آزمون کنکور دارند. به همین خاطر، هر ساله یک آزمون کنکور خارج از کشور هم به صورت جداگانه برای آن ها برگزار می شود. کسانی که داوطلب شرکت در این آزمون هستند، باید از زمان برگزاری آزمون سراسری 1401 در خارج از کشور مطلع شده و در این تاریخ به حوزه خود مراجعه نمایند. همانند اعلام زمان برگزاری آزمون های داخل، تاریخ انجام کنکورهای خارج از کشور هم از طریق همان سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شوند. این سازمان هنوز تاریخ دقیق برگزاری کنکورهای خارج از کشور را مشخص نکرده است؛ اما به زودی این کار را انجام می دهد تا متقاضیان خارج از کشور هم بتوانند برای شرکت در آزمون برنامه ریزی کنند.

زمان برگزاری کنکور خارج از کشور

طبق اعلام سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور سراسری خارج از کشور در سال گذشته ۱۰ و ۱۱ تیر ماه بود. هم چنین، آزمون کنکور در ده کشور خارجی و شهرهای دبی، فرانكفورت، دوحه، كویت، آنكارا و استانبول، كویته، باكو، ایروان، كوالالامپور و مسقط برگزار شد تا علاقه مندان به شرکت در این آزمون، به راحتی بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. به احتمال زیاد، زمان برگزاری کنکور خارج از کشور امسال هم مانند تاریخ سال قبل یا در همین حدد خواهد بود. اما همان طور که گفتیم، تا کنون سازمان سنجش اطلاعبه ای مبنی بر تعیین زمان این آزمون منتشر نکرده است. پس نمی توان زمان دقیقی را برای آن در نظر گرفت. متقاضیان شرکت در آزمون خارج از کشور باید سایت سنجش را تحت نظر داشته تا به محض مشخص شدن تاریخ آزمون سراسری خارج ، از این موضوع مطلع شده و خود را برای آن آماده کنند. از آن جایی که آزمون مذکور در همه کشورهای خارجی برگزار نمی شود، اطلاع از زمان دقیق آن اهمت زیادی دارد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱

 

نکات تاریخ کنکور ۱۴۰۱

در بخش های قبل زمان بندی مربوط به برگزاری آزمون سراسری امسال را به صورت کامل هم برای داخل و هم برای خارج از کشور توضیح دادیم. بنابراین اکنون از زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ اطلاع کامل داشته و می توانید مطابق با آن، خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی تان آماده کنید. اما توجه به یک سری نکات پیرامون این زمان بندی الزامی است. با توجه به این که کنکور سراسری مربوط به هر رشته در هر سال تنها یک بار برگزار می شود، بی توجهی به این موارد می تواند فرصت شرکت در آزمون سراسری سال جاری را از شما بگیرد. در نتیجه اگر با چالش دیگری مانند نظام وظیفه رو به رو نباشید، حداقل باید یک سال دیگر منتظر بمانید. به همین خاطر، در ادامه برخی از مهم ترین نکات مربوط به تاریخ کنکور ۱۴۰۱ را برای تان آورده ایم تا با اطلاع از آن ها، جهت این امر با مشکل مواجه نشوید. این نکات مهم به شرح ذیل می باشند:

  • زمان برگزاری آزمون سراسری برای هر کدام از گروه های آزمایشی پنج گانه اعم از ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. پس زمان برگزاری کنکور را تنها از این طریق پیگیری کرده و اخبار کانال های غیر رسمی را مبنا قرار ندهید.
  • آزمون سراسری سال جاری در چهار روز متوالی از ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ تا ۱۱ ام همین ماه برگزار می شود.
  • طبق اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور، زمان برگزاری آزمون سراسری 1401 گروه هنر ۸ تیر، گروه های ریاضی و فیزیک و علوم انسانی ۹ تیر، علوم تجربی ۱۰ تیر و گروه زبان هم ۱۱ تیر ماه خواهد بود.
  • آزمون مربوط به تمام گروه های آزمایشی در نوبت صبح برگزار می گردد. پس داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند و صبح روز کنکور به حوزه امتحانی خود مراجعه نمایند.
  • اطلاعات مربوط به زمان برگزاری کنکور سراسری از جمله تاریخ و ساعت دقیق، حوزه برگزاری امتحان و موارد این چنینی دیگر بر روی کارت ورود به جلسه تان قرار می گیرند. بنابراین در هنگام دریافت این کارت، اطلاعات درج شده بر روی آن را به دقت مطالعه نمایید.
  • داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی که در روز تعیین شده به حوزه امتحانی مراجعه نکنند، فرصت شرکت در کنکور سال جاری را از دست خواهند داد.
  • متقاضیان کنکور خارج از کشور هم باید از تاریخ آزمون سراسری خارج مطلع شده و در این زمان به حوزه امتحانی خود مراجعه نمایند. این زمان به همراه شهرهای خارج از کشور که آزمون کنکور در آن ها برگزار می شود از طریق سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهند شد.

منبع : زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱

  انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 19

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما