محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1382
  • بازدید دیروز : 1600
  • بازدید کل : 290030

تاریخ شروع پیاده روی اربعین


مقدمه

زمان شروع پیاده روی اربعین سال جاری توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام شد. مراسم راهپیمایی اربعین که به پاس بزرگ داشت سختی ها و زحمات امام حسین (ع) و یاران شان برگزار می شود، پیشینه تاریخی داشته از همان سده های اول قمری اجرا می شد. با این حال، طی سال های اخیر با استقبال فراوانی رو به رو شده و شاهد حضوری میلیونی مشتاقان هستیم. تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ هم توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین اعلام شده تا متقاضیان حضور در این سفر روحانی، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و خود را برای شرکت در این راهپیمایی بزرگ آماده کنند. بر اساس تصمیمات این کمیته، عملیات اربعین امسال از ابتدا ماه صفر آغاز گردیده و تا ۲۵ ام این ماه ادامه خواهد داشت. پس افرادی که تمایل به شرکت در مراسم امسال دارند، باید اقدامات اولیه نظیر اخذ پاسپورت را انجام دهند تا در زمان شروع پیاده روی اربعین در تهران یا سایر شهرها با مشکل مواجه نشوند.

با توجه به امکان دریافت گذرنامه موقت برای سفر اربعین، کسانی که از قبل پاسپورت نداشته و زمان کافی هم جهت انجام امورات لازم برای اخذ این مدرک ندارند، می توانند از از پاسپورت های موقت کربلا استفاده نمایند. این فرایند علاوه بر این که از اتلاف وقت شما جلوگیری می کند، هزینه کم تری هم به دنبال داشته و زائران تقریبا با یک دهم هزینه پاسپورت های دائم می توانند آن را دریافت کنند. با توجه به زمان کوتاه ارائه این مدرک، حتی در تاریخ شروع پیاده روی اربعین هم امکان ثبت درخواست وجود خواهد داشت. البته باز هم توجه داشته باشید که انجام امورات اولیه نظیر دریافت پاسپورت در روزهای قبل از ایام اربعین، کار شما را در ادامه ساده تر کرده و از ایجاد استرس جلوگیری می کند. پس تا حد امکان باید شرایط مورد نیاز جهت حضور در این مراسم بزرگ را از قبل فراهم نمایید. در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با زمان شروع پیاده روی اربعین 1402 ارائه داده ایم.



تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

اطلاع از تاریخ دقیق پیاده روی اربعین برای جمعیت زیاد مشتاقان حضور در این مراسم از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بر این اساس باید برنامه ریزی های لازم را هم برای انجام اقدامات اولیه و هم برای ایام راهپیمایی انجام دهند. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که هر ساله وجود دارد، تعداد زیاد متقاضیان دریافت پاسپورت در زمان شروع پیاده روی اربعین حسینی است. این تقاضا موجب ازدحام فراوان در شعب پلیس +۱۰، اتلاف زمان و انرژی مردم و تاخیر در زمان ارائه این مدرک بین المللی می شود. اگر چه جهت رفع این چالش مسئله گذرنامه موقت کربلا مطرح شده است، اما باز هم سپردن این موضوع به آخرین روزها کار درستی نیست. پس ترجیحا باید مدتی قبل از آغاز این مراسم، اقدامات اولیه مورد نیاز از جمله دریافت پاسپورت را انجام داده و خود را برای حضور در این راهپیمایی آماده کنید. تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ امسال بر اساس اعلام کمیته مربوطه، اولین روز ماه صفر مطابق با ۲۷ مرداد ماه خواهد بود.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین

این عملیات تا ۲۵ امین روز ماه صفر یا ۲۰ شهریور ماه ادامه داشته و متقاضیان می توانند تا چند روزی بعد از روز اربعین، مقدمات بازگشت خود را فراهم کنند. پس بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعهین کشور، عملیات راهپیمایی اربعین امسال در یک بازه زمانی ۲۵ روزه از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور انجام می گیرد. متقاضیان حضور در این مراسم باید بر اساس این برنامه، زمان شروع پیاده روی اربعین در تهران و سایر شهرهای کشور را تعیین نمایند. چرا که خدمات گوناگون ایام اربعین از جمله مواکبی که برای تغذیه و خواب زائران در مرزهای داخلی و کشور عراق برپا می شوند، عمدتا در این بازه زمانی فعالیت دارند. از این رو حضور در مسیر راهپیمایی خارج از این بازه زمانی می تواند دردسرهای زیادی برای زائران ایجاد نماید. پس برنامه ریزی برای حرکت بر اساس تاریخ شروع پیاده روی اربعین از اهمیت زیادی برای زائرین در سراسر کشور برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید: ارز اربعین

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

زمان شروع پیاده روی اربعین در تهران

همان طور که گفتیم، بازه زمانی انجام عملیات پیاده روی اربعین توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی تصویب گردیده و اعلام شده است. بر این اساس، عملیات اربعین امسال از اولین روز ماه صفر مطابق با ۲۷ مرداد ماه شمسی آغاز و تا ۲۵ صفر مطابق با ۲۰ شهریور ماه شمسی ادامه خواهد داشت. متقاضیان حضور در این مراسم معنوی می توانند برنامه ریزی های لازم را بر مبنای زمان شروع پیاده روی اربعین 1402 انجام داده و مراحل مورد نیاز را پشت سر بگذارند. نکته قابل توجه در این رابطه، تاریخ دقیق شروع پیاده روی در تهران و سایر شهرهای کشور است. در واقع، تاریخ اعلام شده توسط کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین عمدتا به فعالیت موکب های ایرانی در طول مسیر پیاده روی مربوط می شود. اما هیچ گونه محدودیتی برای ورود و خروج افراد در خارج از این بازه زمانی فراهم نمی کند. یعنی افرادی که زودتر یا دیرتر از این بازه قصد ورود به کشور عراق را دارند، از نظر قانونی مشکلی نخواهند داشت.

زمان شروع پیاده روی اربعین

بنابراین متقاضیان می توانند حتی قبل از زمان شروع پیاده روی اربعین توسط ستاد هم حرکت خود را آغاز کنند. منتهی عدم فعالیت مواکب در طول مسیر برای خواب یا غذا، کار را تا حد زیادی برای آن ها دشوار می کند. از طرف دیگر، قرار گرفتن روز اربعین در انتهای این بازه زمانی و حرکت حجم وسیع زائران در این بازه، شور و هیجان آن را دو چندان می کند. پس افرادی هم که قصد دارند از شهر تهران در این مراسم بزرگ شرکت کنند، باید تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ را مد نظر داشته و برنامه ریزهای خود را بر اساس آن انجام دهند. البته برخی افراد معمولا برخی از این مسیر را در خاک کشور هم به صورت پیاده طی می کنند. با وجود این که مسیر اصلی پیاده روی از نجف تا کربلا است، اما در صورت تمایل باید برنامه ریزهای زمانی لازم برای سایر مسیرهای فرعی انجام شود. در موارد این چنین، زمان شروع پیاده روی اربعین در تهران قطعا باید زودتر باشد.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ در سایر شهرهای کشور

زمان آغاز مراسم پیاده روی اعلام شده توسط کمیته فرهنگی اربعین برای تمامی زائرین کشور یکسان است. با این حال به دلیل فاصله متفاوت شهرها به مرزهای غربی کشور، کاروان ها باید زمان رسیدن به مرز را هم مد نظر قرار دهند. اگر چه این زمان هم چندان زیاد نبوده و برای شهرهای شرقی با اتوبوس نهایت یک تا دو روز می باشد. نکته مهم در این رابطه همان تاریخ شروع پیاده روی اربعین برای فعالیت موکب ها است. با توجه به این که مواکب اصلی ارائه خدمات عمدتا در مرزها و مسیر پیاده روی از شهر نجف تا کربلا فعال هستند، متقاضیان شرکت در این مراسم از تمامی شهرهای کشور باید برنامه ریزی های لازم را به گونه ای انجام دهند که در این بازه زمانی در مسیر باشند. باز هم دقت داشته باشید که حرکت زودتر یا بازگشت دیرتر از موعد اعلام شده توسط کمیته ستاد مرکزی اربعین از نظر قانونی محدودیتی برای زائران ایجاد نکرده و تنها رفاه آن ها را مد نظر قرار می دهد.

منبع : تاریخ شروع پیاده روی اربعین

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 65

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما