محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 140
  • بازدید دیروز : 1405
  • بازدید کل : 281533

حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو


مقدمه

حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو حسابی است که به نام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایجاد شده و امکان ثبت نام در طرح فروش خودرو را برای دارندگان فراهم می سازد. در سال های اخیر به دلایل گوناگون از جمله جلوگیری از واردات خودرو به کشور، بازار اتوموبیل با نوسانات زیادی همراه بوده و قیمت این محصولات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. به گونه ای که اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار گاها به دو تا سه برابر هم می رسید. در همین راستا، تقاضا جهت خرید خودرو از کارخانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و شرکت های خودروساز از مکانیزم قرعه کشی برای فروش محصولات شان استفاده می کردند. تا این که در اواخر سال گذشته، وزارت صمت به منظور حذف قرعه کشی امکان ثبت نام با حساب وکالتی سامانه یکپارچه را فراهم ساخت. به این ترتیب، تمامی علاقه مندان به خرید اتومبیل با قیمت کارخانه می توانند در طرح های فروش نام نویسی کرده و بدون قرعه کشی خودرو دریافت کنند.

جهت شرکت در طرح فروش یکپارچه شرایط مشخصی تعیین شده و متقاضیان باید این شرایط را داشته باشند. از جمله این موارد ایجاد حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و واریز ملغ ۱۰۰ میلیون تومان به این حساب می باشد. این شرایط شرکت در طرح فروش یکپارچه جهت ثبت نام مصرف کنندگان واقعی و جلوگیری از روند دلالی ایجاد شده است. بنابراین متقاضیان باید با نحوه ایجاد یا تمدید حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو آشنایی کامل داشته باشند. با توجه به فرایند چند مرحله ای طرح فروش یکپارچه، اولین گام ایجاد حساب وکالتی است که برای آن بازه زمانی مشخصی در نظر گرفته می شود. کسانی که به صورت قطعی قصد خرید خودرو از شرکت های فعال در این طرح را داشته باشند، باید در بازه زمانی اعلام شده نسبت به وکالتی کردن حساب خود در یکی از بانک های عامل اقدام نمایند. در ادامه نحوه ایجاد حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو را توضیح داده و بانک های عامل را معرفی خواهیم کرد.



افتتاح حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو

همان طور که گفتیم، ایجاد حساب وکالتی و واریز مبلغ پیش ثبت نام یکی از مهم ترین شرایط لازم برای ثبت نام در طرح فروش یکپارچه خودرو است. از این رو افرادی که متقاضی خرید اتوموبیل با قیمت کارخانه باشند، باید در مهلت تعیین شده نسبت به وکالتی کردن حساب شان اقدام نمایند. در حال حاضر، امکان ایجاد حساب وکالتی سامانه یکپارچه در اکثر بانک های عامل به صورت غیر حضوری ایجاد شده است. بنابراین متقاضیان هیچ گونه الزامی به مراجعه حضوری به بانک ها و اتلاف زمان شان نخواهند داشت. اگر چه امکان افتتاح حساب وکالتی هم فراهم بوده و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند، می توانند از این طریق اقدام کنند. نکته قابل توجه در این رابطه، اطلاع از شرایطی است که برای ایجاد این نوع حساب و ثبت نام در طرح فروش یکپارچه در نظر گرفته شده است. به همین خاطر، در این قسمت شرایط مورد نیاز و روش افتتاح و تمدید حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو را برای تان آورده ایم.

حساب وکالتی سامانه یکپارچه

شرایط ایجاد حساب وکالتی سامانه یکپارچه

بر اساس اطلاعیه های وزارت صمت در سامانه یکپارچه، فرایند ثبت نام خودرو در این طرح ها شامل سه مرحله اصلی است. اولین گام پیش ثبت نام و ایجاد حساب وکالتی و مراحل بعدی هم به ترتیب نوبت دهی توسط وزارت صمت و ثبت نام نهایی با مراجعه به سایت شرکت خودروسازی است. برای انجام هر کدام از این مراحل بازه زمانی مشخصی تعیین می شود. افتتاح حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو اولین مرحله بوده و به عنوان پیش ثبت نام تلقی می شود. افرادی که قصد خرید خودرو از شرکت های داخلی را داشته باشند، باید در بازه اعلام شده نسبت به وکالتی کردن حساب خود در یکی از بانک های عامل معرفی شده توسط وزارت صمت اقدام کنند. منتهی قبل از هر چیز، باید شرایط لازم را بررسی کرده و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل نمایند. زیرا در صورت عدم برخورداری از این شرایط، حتی در صورت ایجاد حساب وکالتی سامانه یکپارچه ، پس از بررسی توسط نهادهای ناظر درخواست تان حذف خواهد شد.

این شرایط مورد نیاز به صورت کامل از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاع رسانی می شوند. با این حال، در این قسمت هم مجددا به آن ها پرداخته ایم. مهم ترین شرایط مورد نیاز برای انجام مراحل پیش ثبت نام و افتتاح حساب وکالتی به شرح ذیل می باشند:

  • فرد متقاضی ایجاد حساب وکالتی برای ثبت نام در سامانه یکپارچه باید حداقل دارای سن ۱۸ سال بوده و گواهی نامه رانندگی داشته باشد.
  • افتتاح یا تمدید حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو حتما باید به نام شخص متقاضی ثبت نام خودرو و در یکی از بانک های عامل اعلام شده از سوی وزارت صمت انجام گیرد.
  • پس از ایجاد حساب وکالتی، شخص باید مبلغ اعلام شده از سوی وزارت صمت که ۱۰۰ میلیون تومان می باشد را به این حساب واریز کرده و بلوکه کند. در غیر این صورت، امکان ثبت سفارش خرید خودرو در مرحله بعدی ثبت نام را نخواهد داشت.
  • فرد متقاضی ایجاد حساب وکالتی و ثبت نام در سامانه یکپارچه نباید پلاک انتظامی فعال داشته باشد. از طرف دیگر، کسانی که طی ۴۸ ماه گذشته از شرکت های ایران خودرو و سایپا و ۲۴ ماه گذشته از دیگر شرکت های خودروساز به روش های گوناگون اتومبیل خریداری کرده اند، امکان افتتاح حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو و ثبت نام جدید را نخواهند داشت.

روش ایجاد حساب وکالتی سامانه یکپارچه

دو روش مختلف برای افتتاح این نوع حساب وجود دارد که شامل مراجعه حضوری به شعب بانک یا استفاده از سامانه حساب وکالتی آن است. اسامی بانک های عامل برای ایجاد این نوع حساب به صورت کامل از طرف وزارت صمت اعلام می شود. بنابراین متقاضیان باید حساب خود را در یکی از این بانک ها وکالتی کرده و یا نسبت به افتتاح این نوع حساب اقدام نمایند. روش آنلاین افتتاح حساب وکالتی سامانه یکپارچه بسیار ساده بوده و به زمان زیادی نیاز ندارد. با این حال، لازم است شما از قبل در یکی از بانک های عامل حساب فعال داشته باشید. این گونه می توانید با مراجعه به سایت حساب وکالتی بانک مربوطه، حساب خود را به نام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی کنید. در غیر این صورت، برای ایجاد حساب وکالتی باید حضورا به شعب یکی از بانک های عامل مراجعه کنید. در بخش های بعد، لینک ایجاد یا تمدید حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو تمامی بانک های عامل را برای تان آورده ایم.

روند وکالتی کردن حساب به شکل غیر حضوری تقریبا برای تمامی بانک ها یکسان است. به همین خاطر، در این قسمت فرایند وکالتی کردن حساب را تنها برای بانک تجارت به عنوان مثال توضیح می دهیم. جهت این امر کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ۱ابتدا باید نشانی اینترنتی سامانه حساب وکالتی بانک مد نظر را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. در ادامه لینک مربوط به سایت حساب وکالتی تمامی بانک های عامل را برای تان قرار داده ایم تا جهت ورود به این سامانه ها با مشکلی مواجه نشوید. به منظور افتتاح حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو در بانک تجارت، آدرس مربوط به سامانه آن یعنی www.tejaratbank.ir/vekalati را در مرورگر خود سرچ کنید.
  2. ۲بعد از این که نشانی فوق را جست و جو کردید، اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین آدرس و عنوان «وکالتی کردن غیرحضوری حساب ها - بانک تجارت» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

    وکالتی کردن بانک تجارت

  3. ۳پس از این که به صفحه اصلی حساب وکالتی این بانک وارد شدید، از قسمت میانی بر روی گزینه «وکالتی کردن حساب برای شرکت های خودرو ساز و خودروهای وارداتی» کلیک کنید.

    حساب وکالتی سامانه یکپارچه بانک تجارت

  4. ۴در ادامه از شما درخواست می شود به منظور ایجاد حساب وکالتی سامانه یکپارچه ، کد ملی تان را وارد کنید. پس کد ملی و کد امنیتی موجود را در جایگاه مربوط به خود قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

    ورود به سایت تجارت

  5. ۵با انجام این کار، یک کد تایید بر روی گوشی موبایل تان ارسال می شود. این کد را در کادر تعیین شده برای آن قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

    احراز هویت بانک تجارت

  6. ۶در صورت تایید کد، به صفحه وکالتی کردن حساب های بانک تجارت منتقل شده و حساب های فعال خود در این بانک را مشاهده می کنید. جهت وکالتی نمودن حساب عادی خود در این بانک یا تمدید حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو ، باید از قسمت رو به روی حساب مد نظر بر روی گزینه «تبدیل به وکالتی» کلیک کنید.

    تبدیل حساب تجارت به حساب وکالتی سامانه یکپارچه

  7. ۷در مرحله بعد پنجره ای باز شده و از شما درخواست می شود نام فروشنده مد نظر را انتخاب نمایید. متقاضیان شرکت در طرح فروش یکپارچه، باید عنوان «وکالتی خودروی داخلی - سازمان حمایت از مصرف کنند‌گان و تولید کنند‌گان» را انتخاب نمایند.

    انتخاب فروشنده خودرو

  8. ۸به این ترتیب، شرایط و قوانین وکالتی کردن حساب برای تان نمایش داده می شود. این موارد را با دقت مطالعه کرده و از قسمت پایین صفحه تیک مربوط به عبارت «پذیرش کلیه قوانین و شرایط»‌ را قرار داده و گزینه «ارسال کد تاییدیه»‌ را بزنید.

    پذیرش قوانین بانک تجارت

  9. ۹در گام بعد یک کد تایید بر روی گوشی موبایل تان ارسال می شود که جهت افتتاح حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو ، باید آن را تایید کنید.

پس از تایید کد، حساب شما در بانک تجارت به حساب وکالتی تبدیل شده و امکان استفاده از آن جهت شرکت در طرح فروش یکپارچه خودرو را خواهید داشت. این روند برای وکالتی کردن حساب در سایر بانک ها هم به همین صورت است.

 

بیشتر بخوانید: سامانه یکپارچه فروش خودرو

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

تمدید حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو

اکنون که با شرایط و نحوه ایجاد حساب وکالتی در بانک های مختلف آشنا شدید، ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا امکان تمدید حساب های وکالتی وجود دارد یا خیر. در این رابطه باید بگوییم که اگر فرد قبلا در یکی از بانک های عامل حساب وکالتی داشته باشد، باید با مراجعه حضوری نسبت به تبدیل آن به حساب وکالتی سامانه یکپارچه اقدام نماید. چرا که بسیاری از مردم قبلا جهت فعالیت در بورس کالا یا موارد این چنینی دیگر حساب شان را وکالتی کرده اند. اما گاهی اوقات ممکن است بانکی که شما در آن حساب وکالتی ایجاد کرده اید، در میان لیست اعلام شده توسط وزارت صمت نباشد. در این گونه موارد دیگر امکان تمدید حساب وجود نداشته و باید حساب خود در یک از بانک های عامل را برای سازمان حمایت از مصرف کننده وکالتی کنید. با توجه به سادگی افتتاح این حساب در بانک های مختلف، تمدید حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو معمولا چندان ضروری نیست.

 

بیشتر بخوانید: حساب وکالتی ایران خودرو

بانک های عامل حساب وکالتی سامانه یکپارچه

بر اساس اعلام وزارت صمت، بانک های عامل جهت ایجاد حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به شرح ذیل می باشند. در این جا سامانه وکالتی کردن حساب هر یک از بانک ها را هم برای تان قرار داده ایم تا جهت ورود مشکلی نداشته باشید.

منبع : حساب وکالتی سامانه یکپارچه خودرو

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 24

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما