محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 795
  • بازدید دیروز : 1484
  • بازدید کل : 280783

سامانه مشاهده سهام فرهنگیان


مقدمه

سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته بخش جدیدی از سایت این صندوق می باشد که برای اولین بار امکان مشاهده وضعیت واریزی ها و ارزش مالکانه سهام فرهنگیان را فراهم ساخته است. این صندوق به صورت خصوصی فعالیت داشته و جهت حمایت از قشر فرهنگی به ویژه در دوران بازنشستگی ایجاد شده است. تا قبل از این، فرهنگیان شاغل باید نسبت به واریز حق عضویت این صندوق اقدام کرده اما امکان مشاهده وضعیت واریزی ها را نداشتند. به این ترتیب، پس از طی شدن این روند در طول بازه زمانی فعالیت آن ها، بعد از بازنشستگی مزایایی را برای شان ایجاد می کرد. اما اکنون اعضاء می توانند با ورود به سامانه مشاهده سهام فرهنگیان وضعیت واریزی ها و سهم خود از ارزش مالکانه این صندوق را مشاهده نمایند. میزان سهم هر فرد از ارزش مالکانه این صندوق و موسسه به صورت درصد محاسبه شده و فاکتورهای گوناگون مانند تورم هم در محاسبه آن مد نظر قرار می گیرند. بنابراین در حال حاضر هیچ گزارش ریالی وجود ندارد.

با توجه به این که معمولا تمامی فرهنگیان شاغل در این صندوق عضو بوده و حق عضویت آن را به صورت ماهانه و از طریق حقوق شان پرداخت می کنند، هر کدام سهم مشخصی دارند. این سهم به صورت یک درصد از کل سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته برای آن ها محاسبه شده و امتیاز مشخصی به آن تعلق می گیرد. بنابراین فعلا ارزش ریالی سهام فرهنگیان در سامانه قابل مشاهده نبوده و هر فرد تنها می تواند درصد ارزش مالکانه خود از سهام این صندوق و امتیازی که به آن تعلق می گیرد را مشاهده کند. ذکر این نکته هم الزامی است که علاوه بر فرهنگیان بازنشسته، فرهنگیان شاغل هم امکان بررسی و مشاهده ارزش مالکانه خود از سهام این شرکت را خواهند داشت. جهت این امر باید به سامانه تعیین شده به نشانی اینترنتی mb.szf.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را از طریق آن انجام دهید. در این مقاله نحوه ورود به سامانه و مشاهده ارزش مالکانه سهام فرهنگیان از طریق آن را توضیح داده ایم.

ورود به سامانه مشاهده سهام فرهنگیان



سامانه مشاهده سهام فرهنگیان mb.szf.ir

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان، امکان مشاهده سهام و ارزش مالکانه هر یک از فرهنگیان در این صندوق برای اولین بار فراهم شده است. به این ترتیب، متقاضیان با ورود به سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته ، امکان مشاهده درصد سهام خود را خواهند داشت. این شرایط در کنار بازنشستگان برای فرهنگیان شاغل هم مهیا گردیده تا آن ها هم با توجه به پرداختی های فعلی خود، بتوانند سهم شان از ارزش مالکانه صندوق و امتیازی را که برای شان تعیین شده است، مشاهده نمایند. از آن جایی که این قابلیت جدید به تازگی ایجاد شده، بسیاری از فرهنگیان شناخت زیادی از روش ورود به سامانه مربوطه و مشاهده ارزش مالکانه سهام خود از طریق آن را ندارند. به همین خاطر، در این بخش قصد داریم نحوه وارد شدن به سامانه مشاهده سهام فرهنگیان را به صورت مفصل برای تان توضیح دهیم. این گونه به سادگی می توانید به سایت در نظر گرفته شده مراجعه کرده و از وضعیت سهام خود مطلع شوید.

سامانه تعیین شده برای مشاهده صورت وضعیت ازرش مالکانه سهام صندوق بخشی از همان سایت صندوق ذخیره فرهنگیان است. از این رو متقاضیان مشاهده درصد سهام خود در این صندوق، باید ابتدا وارد سایت صندوق به آدرس www.szf.ir شوند. یا این که مستقیما به بخش مربوط به استعلام وضعیت سامانه مراجعه نموده و اقدامات لازم را انجام دهند. به هر حال، جهت این امر باید مراحلی را طی کنید که در ادامه آن ها را به صورت گام به گام توضیح داده ایم. این مراحل به شرح ذیل می باشند:

  1. ۱ابتدا باید نشانی اینترنتی سامانه مربوطه یعنی mb.szf.ir را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید. این گونه مستقیما به در نظر گرفته شده جهت مشاهده وضعیت سهام فرهنگیان وارد شده و امکان دریافت صورت وضعیت سهام خود را خواهید داشت. برای ورود به این سامانه می توانید از سیستم های کامپیوتری یا گوشی موبایل استفاده کرده و از این نظر با محدودیتی رو به رو نخواهید بود.
  2. ۲پس از این که آدرس فوق را سرچ کردید، کمی صبر کنید تا گوگل نتیجه جست و جویتان را نمایش دهد. اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین نشانی و عنوان صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به سایت مشاهده سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته است. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید.

    سایت سامانه مشاهده سهام فرهنگیان

  3. ۳با انتخاب گزینه قبل، مستقیما به صفحه ورودی سامانه رسیده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت از شما درخواست می شود یک سری اطلاعات را وارد کنید که شامل کد پرسنلی و کد ملی هستند. فرهنگیانی که قصد استعلام درصد سهام خود از ارزش مالکانه این صندوق را دارند، باید کد پرسنلی و کد ملی شان را در جایگاه های مربوطه قرار داده و کد امنیتی را تایید کنند. در ادامه از قسمت انتهایی صفحه، گزینه «ورود به سامانه» را بزنید.

    صفحه ورودی سامانه مشاهده سهام فرهنگیان

با انجام مراحل فوق، به سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته وارد شده و امکان دریافت استعلامات لازم را خواهید داشت. این فرایند برای تمامی فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل یکسان بوده و به همین شکل انجام می گیرد. از این رو متقاضیان جهت استعلام وضعیت امتیاز و درصد سهم خود از ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان، نیازی به هیچ گونه مراجعه حضوری نخواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید: سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ltms.medu.ir

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

مشاهده صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان

در بخش قبل نحوه ورود به سامانه مشاهده سهام فرهنگیان را به صورت کامل توضیح دادیم. بنابراین اکنون به راحتی می توانید به این سایت وارد شده و مراحل لازم برای مشاهده درصد سهام خود از ارزش مالکانه صندوق ذخیره و امتیازی را که برای آن در نظر گرفته شده است، مشاهده کنید. با این حال، سامانه مذکور به تازگی توسط صندوق ذخیره فرهنگیان راه اندازی شده و ممکن است برخی از فرهنگیان آشنایی زیادی با این سامانه و نحوه استفاده از آن نداشته باشند. به همین دلیل، در این بخش هم به روش مشاهده سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته از طریق این سامانه می پردازیم تا فرهنگیان جهت استفاده از آن با مشکلی رو به رو نباشند. با توجه به اطلاعیه های این صندوق، امکان مشاهده وضعیت سهام برای تمامی فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل فراهم گردیده است. بنابراین هیچ کدام از این گروه ها برای اطلاع از درصد سهام خود و امتیازی که برای ارزش مالکانه آن ها از سهام صندوق تعیین شده، محدودیتی نخواهند داشت.

به منظور استعلام صورت وضعیت سهام از طریق سامانه تعیین شده به نشانی mb.szf.ir ، همانند ورود به آن باید یک سری مراحل ساده را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز جهت مشاهده درصد سهام فرهنگیان به شکل غیر حضوری، شامل موارد زیر می باشند:

  1. ۱در قدم اول باید به سامانه در نظر گرفته شده برای استعلام وضعیت سهام فرهنگیان وارد شوید که در بخش قبل نحوه انجام این کار را به صورت کامل برای تان توضیح داده ایم. از این رو جهت ورود به سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته با چالشی مواجه نخواهید شد.

    ورود به سامانه مشاهده سهام فرهنگیان

  2. ۲پس از این که اطلاعات کاربری خود را به درستی تایید کرده و به صفحه اصلی حساب کاربری تان در این سامانه منتقل شدید، در بخش سمت راست آن منویی را مشاهده می کنید که شامل گزینه های مختلفی است. هر کدام از این گزینه ها خدمات آنلاین گوناگونی را در اختیار فرهنگیان شاغل و بازنشسته قرار می دهند که امکان ثبت اطلاعات کد بورسی اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان و مشاهده درصد سهام شان در این صندوق برخی از مهم ترین آن ها به شمار می آید. چرا که ثبت کد بورسی فرهنگیان هم از طریق همین سامانه مشاهده سهام فرهنگیان انجام می گیرد. به هر حال، از آن جایی که شما قصد اطلاع از درصد سهام و امتیاز خود از ارزش مالکانه صندوق را دارید، از منو سمت راست بر روی گزینه مربوط به آن یعنی «صورت وضعیت سپرده گذاری» کلیک کنید.

    صورت وضعیت سپرده گذاری فرهنگیان

  3. ۳با انتخاب گزینه قبل، درصد سهام شما در این صندوق با توجه به پرداختی هایی که در طول عضویت خود داشته اید، مشخص خواهد شد. البته باز هم دقت کنید که بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده، هیچ گونه ارزش ریالی از سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته در این قسمت قابل مشاهده نیست. بلکه تنها درصد سهام خود و امتیازی را که برای آن در نظر گرفته شده است، مشاهده خواهید کرد.

همان طور که مشاهده کردید، در این قسمت روش استعلام صورت وضعیت سهام فرهنگیان از طریق سایت تعیین شده برای آن به آدرس اینترنتی mb.szf.ir را هم برای تان توضیح دادیم. از این رو فرهنگیان شاغل و بازنشسته با مراجعه به حساب کاربری خود در این سامانه، می توانند درصد سهام و امتیازی را که برای ارزش مالکانه آن ها از این صندوق در نظر گرفته شده، مشاهده کنند.

 

بیشتر بخوانید: سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته

با توجه به توضیحاتی که تا این جای کار ارائه دادیم، فرهنگیان شاغل و بازنشسته به راحتی می توانند به سایت صندوق ذخیره مراجعه کرده و وضعیت سهام خود را استعلام بگیرند. اما نکته مهم در این رابطه، ابهامات گروهی از فرهنگیان در رابطه با این سهام می باشد. به عبارت دیگر، می خواهند بدانند منظور از سهامی که امکان مشاهده آن در سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته فراهم شده چیست. در این رابطه باید بگوییم که این مورد سهام یا امتیاز جدیدی برای فرهنگیان نیست. بلکه همان درصد سهم آن ها از ارزش مالکانه صندوق ذخیره می باشد که از سال ها پیش وجود داشته اما امکان مشاهده آن وجود نداشت. ولی اکنون این صندوق امکان استعلام میزان سهام را با استفاده از فرمول های مشخصی برای تمامی فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل فراهم ساخته است. پس این گروه با مراجعه به سامانه مشاهده سهام فرهنگیان ، امکان استعلام امتیاز خود را به صورت دقیق خواهند داشت.

سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته

این امتیاز در واقع سهم هر فرد از تمامی ارزش مالکانه صندوق ذخیره را نمایش می دهد و با فرمول های مشخصی محاسبه گردیده است. این فرمول ها هم در سامانه قرار گرفته اند تا فرهنگیان امکان مشاهده و بررسی شان را داشته باشند. عوامل گوناگونی مانند میزان تورم ماهانه اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این فرمول ها مد نظر قرار می گیرد تا درصد سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته برای این گروه به صورت کاملا دقیق محاسبه شود. البته ذکر این نکته الزامی است که هیچ گونه ارزش ریالی برای سهام فرهنگیان از ارزش مالکانه صندوق ذخیره نمایش داده نمی شود. بلکه شما با ورود به حساب کاربری خود در این سامانه می توانید درصد سهام خود از ارزش کل و امتیازی که به آن تعلق گرفته است را مشاهده کنید. اگر چه این احتمال وجود دارد که در آینده امکان مشاهده ارزش ریالی سهام هم از طریق سامانه مربوطه به نشانی mb.szf.ir فراهم گردد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام خودرو لیزینگ فرهنگیان

اخرین واریزی صندوق ذخیره فرهنگیان

بر اساس صحبت های مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، برنامه ریزی های لازم انجام گرفته تا سهم الشرکه فرهنگیان از سود این صندوق در سریع ترین زمان ممکن واریز شود. بر این اساس، زمان واریز این میزان سود از ۳ ماه در گذشته به کم تر از یک ماه رسیده است. پس فرهنگیان عضو صندوق ذخیره پس از بازنشستگی و ارائه اطلاعات حساب، در کم تر از یک ماه سود خود را دریافت خواهند کرد. در این مدت امکان ورود به سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته و مشاهده درصد سهام برای این افراد وجود دارد. چرا که پرداختی نهایی برای تمامی فرهنگیان در دوران بازنشستگی بر مبنای همین درصد سهام و امتیازی که به ارزش مالکانه آن ها از صندوق تعلق گرفته انجام خواهد شد. پس استعلام صورت وضعیت سهام در صندوق ذخیره برای فرهنگیان از اهمیت زیادی برخوردار است.

آخرین واریزی صندوق ذخیره فرهنگیان

توجه داشته باشید که واریزی نهایی صندوق برای بازنشستگان فرهنگی از چند بخش مختلف تشکیل می شود و وضعیت کلی آن ها در سامانه مشاهده سهام فرهنگیان قابل استعلام است. مهم ترین آن ها شامل واریز عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی موسسه می باشد. بر اساس گزارشات منتشر شده از اخرین واریزی صندوق ذخیره فرهنگیان، سود سهم الشرکه بازنشستگان تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ واریز گردیده است. این چرخه پیوسته ادامه دارد تا فرهنگیان عضو صندوق که به تازگی بازنشسته می شوند هم بتوانند سود خود را دریافت نمایند. با توجه به این که زمان پرداخت این سود هم از ۳ ماه به کم تر از یک ماه کاهش پیدا کرده، نگرانی زمانی از این بابت وجود ندارد. سود سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته برای فرهنگیان شاغل هم تا زمان فعالیت آن ها، توسط یک تیم حرفه ای در صندوق مدیریت شده و هنگام بازنشستگی به آن ها واگذار می گردد.

منبع : سامانه مشاهده سهام فرهنگیان

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 44

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما