محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 555
  • بازدید دیروز : 1484
  • بازدید کل : 280543

وام ضروری بازنشستگان کشوری


مقدمه

وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ تسهیلاتی است که به این گروه از بازنشستگان تعلق گرفته و واجدین شرایط می توانند نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایند. همان طور که از نام این وام هم مشخص می باشد، به منظور رفع نیازهای اضطراری و مسائل پیش بینی نشده بازنشستگان در نظر گرفته شده است. همانند سایر تسهیلات صندوق ها و بانک های کشور، صندوق بازنشستگی کشوری هم برای ارائه این نوع وام شرایطی را تعیین نموده است. از این رو متقاضیان استفاده از این تسهیلات قبل از هر چیز باید شرایط لازم را بررسی کرده و سپس درخواست شان را جهت استفاده وام ضروری بازنشستگان کشوری ارائه دهند. عدم امکان ثبت نام بازنشستگانی که کم تر از یک سال حکم شان صادر شده، یکی از مهم ترین شرایط اعلام شده می باشد که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند. سایر شرایط مورد نیاز هم به صورت کامل از طریق سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری منتشر گردیده تا داوطلبان امکان آگاهی از آن ها را داشته باشند.

نام نویسی جهت دریافت وام ضروری این صندوق هم به صورت آنلاین انجام گرفته و هیچ لزومی به مراجعات حضوری وجود ندارد. کافی است متقاضیان در زمان فعال شدن سامانه، درخواست شان را به شکل غیر حضوری ثبت کنند. پس از پایان مهلت نام نویسی وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 در هر مرحله، تمامی درخواست ها مورد بررسی قرار گرفته و اولویت بندی جهت واریز تسهیلات انجام خواهد گرفت. چرا که به دلیل محدودیت بودجه و تعداد زیاد متقاضیان استفاده از این وام، امکان پرداخت یک جا برای تمامی داوطلبان وجود ندارد. بنابراین نوبت دهی بر اساس معیارهای مختلف هم چون وام های دریافت، بدهی های باقی مانده، میزان حقوق و موارد این چنینی دیگر انجام شده و تسهیلات به صورت مرحله به مرحله واریز خواهد شد. با توجه به این که افرادی زیادی متقاضی ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری هستند، در این مقاله نحوه نام نویسی و مشاهده نتایج را به صورت مفصل برای تان توضیح خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.



وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

نرخ بالای تورم و افزایش پیوسته قیمت ها باعث شده تا شرایط زندگی برای گروه های مختلف جامعه از جمله بازنشستگان دشوار گردد. در همین راستا، صندوق بازنشستگی کشوری امکان اخذ وام های متعددی را با درصد سود پایین برای این گروه فراهم ساخته است. از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده توسط این صندوق می توان به وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ اشاره کرد. تمامی بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق در صورت نیاز، می توانند جهت اخذ این وام نام نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی داوطلبان تعلق گرفته و شرایط پیچیده ای برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ترافیک درخواست ها جهت استفاده از وام ضروری، این درخواست ها از طرف صندوق اولولیت بندی شده و تسهیلات طی چند مرحله پرداخت می شود. متقاضیان پس از ثبت درخواست وام ضروری بازنشستگان کشوری از طریق سامانه خدمات الکترونیکی صندوق، می توانند مجددا به این سامانه مراجعه کرده و نتیجه درخواست خود را مشاهده نمایند.

وام ضروری بازنشستگان کشوری

با توجه به اطلاعات منتشر شده در سایت صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ تسهیلات ضروری نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است. کارمزد در نظر گرفته شده برای این وام هم پایین بوده و تنها ۴ درصد می باشد. از طرف دیگر، کسانی که وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 را دریافت می کنند، باید طی ۳۶ ماه یا سه سال تمامی نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند. از این رو شرایط بازپرداخت این نوع وام کاملا مناسب بوده و آن دسته از بازنشستگان واجد شرایط که نسبت به دریافت آن اقدام می کنند، جهت بازپرداخت با چالشی مواجه نخواهند شد. با توجه به تعداد زیاد متقاضیان استفاده از این تسهیلات، سامانه مربوطه به صورت ماهانه فعال گردیده و امکان نام نویسی افراد جدید را فراهم می سازد. پس از هر دوره ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری هم اولولیت بندی پرداخت تسهیلات به متقاضیان انجام گرفته و نتیجه از طریق همان سایت ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402

افرادی که شرایط لازم را برای استفاده از تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری داشته باشند، باید در مهلت تعیین شده درخواست شان را ثبت کنند. نام نویسی این وام به صورت کاملا آنلاین و از طریق سایت خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری انجام می گیرد. بنابراین داوطلبان جهت ثبت درخواست وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ نیازی به مراجعات حضوری نخواهند داشت. ذکر این نکته هم الزامی است که به دلیل ترافیک موجود برای بهره مندی از تسهیلات ضروری، سامانه به صورت ماهانه فعال شده و امکان ثبت نام را برای متقاضیان جدید فراهم می سازد. برای مثال، این سامانه برای ثبت نام دور دوم تسهیلات از روز شنبه ۶ خرداد ماه مجددا فعال خواهد شد. برای دوره های بعدی هم به مدت چند روز در هر ماه فعال خواهد بود تا علاقه مندان جهت نام نویسی وام ضروری بازنشستگان کشوری با مشکلی رو به رو نشوند. با توجه به اهمیت این تسهیلات برای بازنشستگان کشوری، در ادامه روش ثبت نام آن را هم برای تان آورده ایم.

به منظور ثبت درخواست آنلاین وام ضروری بازنشستگی، نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و دشواری نخواهید داشت. بلکه کافی است یک سری مراحل ساده را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز برای نام نویسی وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 به شرح ذیل می باشند:

  1. ۱در اولین قدم باید آدرس اینترنتی سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری یعنی sabasrm.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. برای ورود به این سامانه و ارائه درخواست وام می توانید هم از سیستم های رایانه ای و هم گوشی های موبایل استفاده کرده و از این نظر محدودیتی نخواهید داشت.
  2. ۲پس از این که نشانی فوق را سرچ کردید، کمی صبر کنید تا گوگل نتیجه جست و جویتان را نمایش دهد. اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج با همین آدرس و عنوان «درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری» مربوط به ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری است. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید.

    سایت صندوق بازنشستگان کشوری

  3. ۳در ادامه به صفحه اصلی خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری وارد شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در قسمت بالای صفحه منویی وجود دارد که شامل گزینه های مختلف است. از این قسمت بر روی گزینه «تسهیلات مالی» کلیک کرده و از لیستی که مجددا نمایش داده می شود، عنوان «وام ضروری» را انتخاب کنید. امکان ورود به این بخش از طریق کادر تسهیلات مالی در قسمت میانی صفحه هم وجود دارد.

    ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری

  4. ۴با انتخاب گزینه قبل، به صفحه وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ وارد شده و شرایط لازم برای نام نویسی آن را مشاهده خواهید کرد. این شرایط را با دقت مطالعه کرده و از دارا بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید. زیرا هر گونه عدم مطابقت شرایط شما با شرایط تعیین شده می تواند منجر به ابطال ثبت نام تان گردد. پس از این که شرایط مورد نیاز را به صورت دقیق بررسی کردید، از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

    شروع ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری

  5. ۵اکنون باید به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شده و درخواست تان را جهت استفاده از وام ضروری بازنشستگان کشوری ارائه دهید. جهت این امر ابتدا باید شیوه ورود را تعیین نمایید. سه روش مختلف شامل رمز ثابت (نام کاربری، رمز عبور)، شناسایی دو عاملی (پیامک) و شناسایی سه عاملی (دفتر کل، کد ملی، شماره حساب) برای وارد شدن به این سامانه در نظر گرفته شده است. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید، روش مناسب را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که جهت ورود به سایت نام نویسی وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 باید قبلا در آن ثبت نام کرده و اطلاعات کاربری داشته باشید. در صورتی که تا کنون در این سامانه نام نویسی نکرده اید، از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نموده و مراحل لازم را طی کنید.

    ورود به حساب کاربری صندوق

  6. ۶پس از این که روش خود را برای ورود تعیین کردید، از شما خواسته می شود اطلاعات لازم را ارائه دهید. برای مثال، در روش اول باید نام کاربری و رمز عبور را در جایگاه های مربوط به خود قرار داده و گزینه «ورود»‌ را بزنید. در صورتی که این اطلاعات را در اختیار ندارید، می توانید برای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روش دوم یعنی شناسایی دو عاملی استفاده کنید. این روش بسیار ساده بوده و با وارد کردن شماره تلفن همراه، یک کد احراز هویت بر روی آن ارسال می شود. پس از تایید کد، امکان ورود به حساب تان را خواهید داشت.

    احراز هویت در صندوق بازنشستگان کشوری

  7. ۷در صورتی که اطلاعات مورد نیاز در هر یک از روش های ورودی را به درستی تایید کرده باشید، به حساب کاربری خود در این سامانه منتقل شده و امکان نام نویسی تسهیلات ضروری را خواهید داشت. اکنون می توانید از طریق گزینه تعیین شده برای ثبت نام، درخواست خود را جهت استفاده از وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ ارائه داده و در نوبت قرار بگیرید.

با انجام مراحل فوق، ثبت نام شما جهت بهره مندی از وام ضروری ازدواج با موفقیت انجام شده و پیامک تایید آن بر روی گوشی موبایل تان ارسال خواهد شد. پس از پایان مهلت نام نویسی، درخواست های ثبت شده در سامانه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به معیارهایی مانند میزان حقوق و تسهیلات اخذ شده قبلی، اولولیت بندی های پرداخت انجام می گیرد. به این ترتیب متقاضیان مجددا با ورود به سامانه، امکان مشاهده نتیجه را خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید: دریافت حکم حقوق بازنشستگان کشوری

وام ضروری بازنشستگان کشوری کی واریز میشود

در بخش قبل نحوه نام نویسی وام ضروری بازنشستگان کشوری را به صورت کامل برای تان توضیح دادیم. پس در صورتی که شرایط لازم برای استفاده از این تسهیلات را داشته باشید، به سادگی می توانید وارد سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری گردیده و درخواست تان را جهت استفاده از این وام ارائه دهید. اما موضوع مهم دیگری که برای علاقه مندان به دریافت این تسهیلات وجود دارد، اطلاع از زمان واریز آن است. در واقع متقاضیان می خواهند بدانند که چه مدت پس از تکیمل فرایند نام نویسی، وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 به حساب شان واریز خواهد شد. در این رابطه باید بگوییم که زمان دقیقی برای پرداخت این وام ها در نظر گرفته نشده و این زمان برای متقاضیان تفاوت دارد. زیرا همان طور که اشاره کردیم، تعداد داوطلبان استفاده از این تسهیلات بسیار زیاد بوده و بودجه لازم برای پرداخت یک جای وام به تمامی آن ها وجود ندارد. از این رو پرداخت تسهیلات مذکور به صورت مرحله به مرحله انجام می گیرد.

زمان واریز وام ضروری بازنشستگان کشوری

بعد از این که فرایند ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری در هر مرحله به پایان می رسد، اولویت بندی های لازم انجام گرفته و زمان پرداخت برای متقاضیان مشخص می شود. بنابراین ثبت نام کنندگان با مراجعه به همین سامانه، امکان مشاهده نتیجه و زمان دریافت وام خود را خواهند داشت. معمولا این وام ها به صورت ماهانه و پیوسته واریز می شوند تا تمامی کسانی که نام نویسی شان را انجام داده اند، امکان بهره مندی از آن ها را داشته باشند. اولین مرحله این وام ۳۰ میلیون تومانی هم در روز ۳ خرداد ماه به حساب ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان کشوری که نام نویسی شان را انجام داده بودند، واریز شد. به این ترتیب، افراد واجد شرایط که به وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ نیاز دارند، باید در سامانه در نظر گرفته شده ثبت نام کرده و درخواست شان را ارائه دهند. این گونه بسته به شرایط شان در نوبت قرار گرفته و در زمان اعلام شده، این تسهیلات به حساب شان واریز خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

حال که نحوه ثبت نام تسهیلات ضروری بازنشستگان از طریق سامانه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشور را فرا گرفته اید، باید از شیوه مشاهده نتایج هم اطلاع داشته باشید. زیرا پس از پایان فرصت نام نویسی در هر مرحله، درخواست های ثبت شده جهت استفاده از وام ضروری بازنشستگان کشوری مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس معیارهای گوناگون اولویت بندی می شوند. میزان حقوق، تعداد وام ها و تسهیلات دریافتی و بدهی های معوقه برخی از مهم ترین فاکتورهایی هستند که در اولویت بندی و نوبت دهی وام ها مورد بررسی قرار می گیرند. از این رو پس از ثبت درخواست و اعلام نتایج، متقاضیان می توانند با ورود به همان سامانه ثبت نام، نتیجه درخواست خود را مشاهده نمایند. با توجه با این که زمان واریز وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 برای بسیاری از داوطلبان اهمیت زیادی دارد، در این قسمت نحوه مشاهده نتایج تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری را هم برای تان توضیح داده ایم.

جهت مشاهده نتیجه وام های ضروری بازنشستگان کشور هم مانند ثبت نام باید به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق مراجعه کرده و از این طریق مراحل لازم را طی کنید. به منظور مشاهده نتایج نام نویسی کافی است یک سری اقدامات ساده را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید که شامل موارد زیر می باشند:

  1. ۱در اولین گام باید به سامانه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری وارد شوید که در بخش ابتدایی مطلب نحوه انجام این کار را توضیح داده ایم. پس جهت این امر با مشکلی مواجه نخواهید شد. پس از این که به این صفحه وارد شدید، شرایط دریافت وام ضروری را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از کشوی موجود در سمت راست صفحه به سوی پایین آن حرکت کرده و این بار بر روی گزینه «لینک نتایج» کلیک نمایید.

    لینک نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری

  2. ۲در مرحله بعد، به صفحه ورودی منتقل شده و از شما درخواست می شود شیوه ورود با انتخاب نمایید. زیرا برای مشاهده نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ هم لازم است به حساب کاربری خود در این سامانه مراجعه کنید. پس با توجه به اطلاعات در دسترس، از میان روش های موجود یکی را برای ورود انتخاب نمایید.

    ورود به صندوق برای دیدن نتایج

  3. ۳در صورتی که گزینه رمز ثابت را انتخاب کرده باشید، باید نام کاربری و رمز عبورتان را ارائه دهید. در روش ورود با شناسه سه عاملی هم از شما درخواست شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب می شود. اما روش دوم ورود به سامانه مشاهده نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری از همه ساده تر بوده و تنها به شماره تلفن همراه نیاز خواهید داشت. پس بسته به روشی که انتخاب کرده اید، اطلاعات لازم را در جایگاه مربوطه قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید. البته اگر روش شناسه دو عاملی را انتخاب کرده باشید، باید شماره تلفن همراه خود را وارد نموده تا یک کد یکبار مصرف بر روی آن ارسال شود. پس از تایید این کد، به حساب تان منتقل خواهید شد.

    تعیین نوع شناسایی و احراز هویت صندوق

  4. ۴به هر حال، بعد از این که با هر یک از روش های موجود به حساب کاربری خود در سایت مشاهده نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 وارد شدید، امکان بررسی وضعیت درخواست خود را خواهید داشت. جهت این امر هم کافی است گزینه مربوط به نتایج ثبت نام را انتخاب کنید. با انجام این کار، اولویت و زمانی تقریبی واریز وام ضروری شما نمایش داده می شود.

همان طور که دیدید، در این قسمت نحوه مشاهده نتیجه نام نویسی تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری را بیان کردیم. از این رو متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اقدام کرده باشند، به سادگی می توانند از نتایج درخواست شان مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید: وام ایثارگران ۱۴۰۲

اسامی برندگان وام صندوق بازنشستگی کشوری

با توجه به تعداد زیاد متقاضیان استفاده از تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگان کشوری، امکان پرداخت یک جای وام تمامی این افراد وجود ندارد. بنابراین صندوق به صورت مرحله به مرحله نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام می کند. اولین مرحله آن در سال جاری هم روز ۳ خرداد ماه به حساب ۳۲ هزار نفر از ثبت نام کنندگان واریز شده است. از این رو متقاضیان در پی اطلاع از اسامی برندگان وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ در هر مرحله می باشند. به عبارت دیگر، می خواهند بدانند طی هر مرحله وام به چه کسانی تعلق گرفته است. در این رابطه باید بگوییم که صندوق بازنشستگی کشوری لیستی از اسامی برندگان منتشر نمی کند. بلکه برای اطلاع از وضعیت برندگان، هر یک از متقاضیان باید به حساب خود در سامانه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه نموده و وضعیت درخواست خود را بررسی کند. در بخش قبل نحوه مشاهده نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری از طریق این سامانه را برای تان توضیح داده ایم.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲

آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با این نوع وام از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، امکان پرداخت یک جای آن برای تمامی متقاضیان وجود نداشته و این تسهیلات به صورت مرحله به مرحله واریز می شود. اولین مرحله واریز روز ۳ خرداد ماه انجام گرفته و ۳۲ هزار نفر از ثبت نام کنندگان را پوشش داده است. سامانه ثبت نام هم برای دومین مرحله از ۶ خرداد ماه فعال گردیده تا متقاضیان دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 امکان ورود و نام نویسی را داشته باشند. پس کسانی که به این تسهیلات نیاز داشته و در مراحل قبل نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند، می توانند از ۶ ام خرداد ماه به این سایت مراجعه و درخواست شان را ارائه دهند. بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه تا آخر سال به صورت ماهانه فعال می شود تا داوطلبان پیوسته امکان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری را داشته باشند. هم چنین صندوق بتواند این تسهیلات را به صورت مرحله به مرحله واریز کند.

منبع : وام ضروری بازنشستگان کشوری

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 50

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما