محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 150
  • بازدید دیروز : 1374
  • بازدید کل : 291778

نتایج تیزهوشان ۱۴۰۱


مقدمه

نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ مانند سال های قبل به صورت آنلاین و از طریق سامانه در نظر گرفته شده به همین منظور، اطلاع رسانی می شود. مدارس تیزهوشان به دلیل کیفیت بالای تدریس، جزو مدارس برتر کشور محسوب می شوند. به همین خاطر، تقاضای زیادی برای پذیرش در آن ها وجود دارد. در نتیجه، آزمون ورودی مشخص می کند که چه کسانی می توانند در این مدارس تحصیل کنند. این آزمون ورودی هم برای دانش آموزان پایه اول متوسطه و هم دانش آموزان پایه دوم متوسطه وجود دارد. یعنی متقاضیان ورود به این مدارس در پایه هفتم و دهم باید در موعد مقرر به سامانه ثبت نام مراجعه کرده و نام نویسی شان را انجام دهند. سپس در جلسه آزمون حضور یافته و این مرحله را هم پشت سر بگذارند. نهایتا اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان از طریق همان سامانه ثبت نام انجام گرفته و لیست پذیرفته شدگان مشخص می شود. این افراد باید هر چه زودتر جهت ثبت نام نهایی به مدارس محل پذیرش مراجعه کنند.

نکته مهم در این باره که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، زمان انتشار نتایج است. چرا که بی اطلاعی از این تاریخ و عدم مراجعه به مدرسه جهت ثبت نام می توانند به منزله انصراف متقاضی در نظر گرفته شود. پس کسانی که در این آزمون شرکت می کنند، باید از تاریخ اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 آگاه بوده و هر چه سریع تر جهت بررسی وضعیت قبولی یا عدم قبولی شان اقدام نمایند. با توجه به اهمیت این موضوع برای شرکت کنندگان، در ادامه به زمان بندی اعلام نتایج آزمون این مدارس پرداخته و نحوه مشاهده نتایج را هم به صورت کامل توضیح می دهیم. به این ترتیب، به سادگی می توانید به سامانه تعیین شده جهت دریافت نتایج مراجعه کرده و نتیجه آزمون تان را مشاهده و بررسی نمایید. پس اگر شما هم جزو شرکت کنندگان این آزمون بوده و منتظر نتایج تیزهوشان هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.



نتایج تیزهوشان ۱۴۰۱ کی اعلام می شود؟

همان طور که گفتیم، با توجه به تقاضای بالای موجود جهت تحصیل در مدارس تیزهوشان، برای ورود به این مدارس آزمون برگزار می شود. کسانی که امتیاز بالاتری در این آزمون به دست آورند، امکان تحصیل در مدارس تیزهوشان را خواهند داشت. اما موضوع مهم برای علاقه مندان به تحصیل در این مدارس، اطلاع از زمان انتشار نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ است. زیرا همان طور که گفتیم، داوطلبان بلافاصله پس از دریافت نتایج، در صورت قبولی باید به مدرسه محل پذیرش مراجعه کرده و نام نویسی شان را انجام دهند. عدم مراجعه در موعد مقرر می تواند به منزله انصراف آن ها تلقی شده و این فرصت مناسب برای تحصیل در مدرسه تیزهوشان را بگیرد. به همین خاطر، در ادامه زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هم برای ورودی متوسطه اول و پایه هفتم و هم برای ورودی متوسطه دوم و پایه دهم را بررسی کرده ایم. در نتیجه، متقاضیان تحصیل در هر یک از پایه ها می توانند از زمان مشاهده نتایج خود آگاه شوند.

  • زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ پایه هفتم
    تا کنون اطلاعیه خاصی مبنی بر تعیین زمان دقیق اعلام نتایج مربوط به آزمونه تیزهوشان پایه هفتم منتشر نشده است. بنابراین نمی توان تاریخ اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 را به صورت دقیق مشخص کرد. اما طبق روال سال های گذشته، معمولا بعد از ۴ تا ۶ هفته پس از برگزاری آزمون تیزهوشان متوسطه اول، نتیجه آن اطلاع رسانی می شود. با توجه به این موضوع، به احتمال زیادی جواب آزمون پایه هفتم تیزهوشان امسال هم در حدود یک ماه پس از برگزاری اطلاع رسانی شود. از آن جایی که این آزمون در تاریخ ۲۶ خرداد ماه برگزار شده است، می توانید در حدود اوایل مرداد ماه منتظر انتشار نتایج تیزهوشان باشید. جواب مدارس تیزهوشان در سال گذشته هم که از نظر تاریخ برگزاری مشابه با امسال بود، در همان اوایل مرداد ماه منتشر شد. اما به هر حال، برای اطلاع از تاریخ دقیق اعلام نتایج این آزمون در پایه هفتم، باید منتظر اطلاعیه رسمی در سامانه مربوطه باشیم.
  • زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ پایه دهم
    متقاضیان برای ورود به مدارس تیزهوشان پایه دهم یا دوره دوم متوسطه هم باید در آزمون ورودی مربوطه به آن شرکت کنند. اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ برای پایه دهم هم به همان اندازه پایه هفتم حائز اهمیت است و داوطلبان باید از آن آگاهی کامل داشته باشند. زمان دقیق انتشار نتیجه مدارس تیزهوشان در پایه دهم هم تا کنون اطلاع رسانی نشده است. اما جواب این آزمون هم مانند پایه هفتم، معمولا در حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود. با توجه به این که آزمون تیزهوشان ورودی متوسطه دوم در تاریخ ۲۷ خرداد ماه برگزار شده است، به احتمال بالا تاریخ اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم هم در حدود اوایل مرداد ماه خواهد بود. بنابراین اگر شما هم در آزمون این مدارس برای ورود به پایه دهم شرکت کرده اید، باید در این بازه زمانی خود را برای مشاهده نتیجه آزمون تان آماده کنید.

 

بیشتر بخوانید: نتایج نمونه دولتی ۱۴۰۱

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

دریافت نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ پایه هفتم

حال که از زمان انتشار نتایج مدارس تیزهوشان مطلع شده اید، می توانید در موعد مقرر نسبت به مشاهده وضعیت قبولی یا عدم قبولی تان اقدام کنید. اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 هم مانند سال های اخیر به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مربوطه انجام می گیرد. با توجه به این که ممکن است برخی داوطلبان شناخت مناسبی از روش دریافت نتایج این آزمون نداشته باشند، در این بخش نحوه انجام این کار را برای پایه هفتم به صورت مفصل توضیح خواهیم داد. در ادامه هم به روش مشاهده نتایج برای پایه دهم می پردازیم. پس اگر شما هم در آزمون تیزهوشان ورودی پایه هفتم شرکت کرده باشید، این قسمت را با دقت مطالعه کنید تا روش اطلاع از نتایج تیزهوشان را فرا گرفته و برای آگاهی از وضعیت قبولی یا عدم قبولی تان با مشکل مواجه نشوید. جهت اطلاع از این نتایج کافی است یک سری مراحل ساده را طی کنید که در ادامه آن ها را آورده ایم. این مراحل شامل موارد زیر می شوند:

  1. ۱در اولین قدم باید به سامانه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ در پایه هفتم وارد شوید. برای این کار، نشانی اینترنتی آن یعنی hoosh.medu.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. ورود و استفاده از این سامانه با گوشی موبایل یا سیستم های رایانه ای جهت مشاهده نتایج آزمون، هیچ محدودیتی ندارد.
  2. ۲بعد از این که آدرس اینترنتی سایت مربوطه را سرچ کردید، منتظر باشید تا گوگل نتایج جست و جوی تان را نمایش دهد. اولین سایت بالا آمده با همین آدرس و عنوان «سامانه مدارس تیزهوشان ـ hoosh.medu.irـ وزارت آموزش و پرورش» مربوط به ثبت نام و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم است. پس بر روی آن کلیک نموده و وارد شوید.

    نتایج تیزهوشان پایه هفتم

  3. ۳در مرحله بعد به صفحه ورودی سامانه انتشار نتایج آزمون تیزهوشان می رسید. در این بخش باید اطلاعات مورد نیاز را در جایگاه مشخص شده قرار دهید تا به پنل کاربری خود وارد شده و امکان مشاهده نتیجه آزمون تان را داشته باشید. این اطلاعات شامل کد ملی و رمز ورود همگام می باشند. پس آن ها را در کادرهای مربوطه قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

    ورود به سامانه انتشار نتایج تیزهوشان

  4. ۴بعد از این که اطلاعات کاربری را وارد کردید، برای ورود به صفحه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 پایه هفتم، باید نقش خود و نوع سازمان را هم انتخاب کنید. به این ترتیب، در بخش نقش، گزینه «دانش آموز» و در بخش نوع سازمان گزینه «مدرسه» را قرار دهید. در نهایت، «تایید» را بزنید تا وارد حساب کاربری تان شوید.

    ورود به صفحه نتایج تیزهوشان هفتم

  5. ۵در صورتی که همه اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کرده باشید، به پنل کاربری خود در این سامانه وارد می شوید. مانند شکل زیر جدول نتایج تیزهوشان را مشاهده می کنید که برخی از مهم ترین اطلاعات آن شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد، دارا بودن خواهر یا برادر دوقلو و وضعیت قبولی می باشند. هم چنین، گزینه ای تحت عنوان «مشاهده کارنامه» در بخش انتهایی جدول وجود دارد. برای مشاهده کارنامه خود بر روی این گزینه کلیک کنید.

    مشاهده نتایج تیزهوشان

همان طور که مشاهده کردید، با انجام این مراحل می توانید کارنامه آزمون تیزهوشان پایه هفتم را دریافت کرده و از وضعیت قبولی یا عدم قبولی تان در این آزمون مطلع شوید. پس اگر در آزمون تیزهوشان دوره اول متوسطه شرکت کرده اید، مسیر پیچیده ای برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ پیش رو نخواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید: فراموشی رمز همگام

 

مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ پایه دهم

در بخش قبل نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم را برای تان توضیح دادیم. پس اکنون به راحتی می توانید وارد سامانه مربوط به آن شده و از نتیجه آزمون خود مطلع شوید. کسانی که در آزمون ورودی دوره دوم متوسطه هم شرکت کرده اند، راهی تقریبا مشابه برای اطلاع از وضعیت قبولی شان پیش رو خواهند داشت. زیرا اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان در پایه دهم هم به صورت آنلاین انجام می شود. بنابراین نیازی به مراجعه حضوری نداشته و باید در موعد مقرر، به سامانه مربوطه مراجعه کنید. از آن جایی که ممکن است برخی داوطلبان شرکت در آزمون تیزهوشان پایه دهم هم شناخت زیادی از روش مشاهده نتایج این آزمون نداشته باشند، در این قسمت روش دریافت کارنامه برای آن ها را هم بیان کرده ایم. باز هم تاکید می کنیم که باید به زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 توجه داشته و هر چه زودتر جهت مشاهده نتیجه آزمون تان به این سامانه مراجعه نمایید.

برای مشاهده نتیجه آزمون تیزهوشان از طریق سامانه مربوط به آن هم نیاز است اقداماتی را به صورت گام به گام انجام دهید که تا حد زیادی مشابه با اقدامات لازم برای دریافت کارنامه تیزهوشان پایه هفتم است. به هر حال، در این قسمت اقدامات لازم به منظور دریافت نتایج تیزهوشان پایه دهم را برای تان آورده ایم تا جهت این امر با مشکل مواجه نشوید. این موارد به شرح ذیل می باشند:

  1. ۱ابتدا باید آدرس اینترنتی سامانه مربوطه به ثبت نام و انتشار نتایج آزمون مدارس تیزهوشان در پایه دهم یعنی azmoon.medu.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. برای ورود به این سامانه هم مجاز به استفاده از گوشی موبایل یا سیستم های کامپیوتری هستید.
  2. ۲سپس اولین سایتی که گوگل در جواب جست و جوی تان نمایش می دهد را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید. این سامانه با عنوان « http//azmoon.medu.ir ـ وزارت آموزش و پرورش» نمایش داده می شود.
  3. ۳در ادامه به صفحه ای مانند شکل زیر وارد می شوید که شامل دو گزینه «سمپاد هفتم» و «سمپاد دهم» می باشند. برای اطلاع از نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ برای دوره دوم متوسطه بر روی دومین گزینه که با عنوان «سمپاد دهم» مشخص شده است، کلیک کنید.

    مشاهده نتایج سمپاد پایه دهم

  4. ۴پس از این که گزینه «سمپاد دهم» را انتخاب کردید، به صفحه ورودی این سامانه می رسید. در این قسمت هم نیاز است یک سری اطلاعات را وارد کنید تا به پنل کاربری خود سامانه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه دهم وارد شوید. این موارد شامل کد ملی و رمز ورود همگام می باشند. پس هر یک از این اطلاعات را در جایگاه مربوط به خود قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

    مشاهده نتایج آزمون سمپاد تیزهوشان

  5. ۵در مرحله بعدی ورود به سامانه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم ، به صفحه زیر وارد خواهید شد. در این قسمت هم باید نقش و نوع سازمان خود را مشخص نمایید. پس از کادر مربوطه به نقش، گزینه «دانش آموز»‌ و از کادر مربوط به نوع سازمان، گزینه «مدرسه» را انتخاب کنید. نهایتا گزینه «تایید» را بزنید تا به حساب کاربری خود در این سایت وارد شوید.
  6. ۶بعد از این که به پنل کاربری خود در سامانه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 پایه دهم وارد می شوید، بسته به شرایط و وضعیت قبولی تان می توانید سه حالت مختلف را مشاهده کنید که در ادامه هر یک از آن ها را بررسی کرده ایم:
    • حالت اول زمانی است که با توجه به درصدها و نمره ترازتان در آزمون تیزهوشان پذیرفته شده باشید. در این گونه موارد اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی و کد ملی تان نمایش داده شده و در ستون مشخص شده با عنوان «وضعیت قبولی»، عبارت «پذیرفته شده» را مشاهده خواهید کرد. هم چنین، نام محل پذیرش هم در ستون بعد از آن مشخص شده است.

      نتایج تیزهوشان پایه دهم

    • حالت دوم که ممکن است در زمان انتشار نتایج تیزهوشان مشاهده کنید، زمانی است که موفق به پذیرفته شده در این آزمون نشده باشید. در این مورد هم اطلاعات کلی مانند نام،‌ نام خانوادگی و کد ملی نمایش داده شده و در ستون «وضعیت پذیرش در استعداد درخشان»، عبارت «عدم پذیرش» را مشاهده خواهید کرد. در این گونه موارد گزینه «دریافت کارنامه» را هم در ستون آخر مشاهده می کنید. با کلیک بر روی این گزینه، کارنامه تان دانلود شده و می توانید تعداد نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ از جمله پاسخ های صحیح، غلط، نزده، نمره تراز، درصدهای دروس، نمره تراز خود و نمره تراز آخرین فرد پذیرفته شده را مشاهده کنید.

      نتایج آزمون تیزهوشان

    • آخرین حالت هم زمانی است که شما اصلا در هنگام ثبت نام، مدارس تیزهوشان را در اولویت خود قرار نداده اید. در این گونه موارد در ستون مشخص شده با عنوان «وضعیت پذیرش در استعداد درخشان»، گزینه‌ «عدم انتخاب» را مشاهده می کنید.

      نتایج آزمون مدارس تیزهوشان

با انجام این مراحل، به بخش اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم در سامانه مربوطه وارد شده و می توانید از نتیجه آزمون تان مطلع شوید. پس اگر در آزمون ورودی تیزهوشان متوسطه دوم شرکت کرده اید، با این روش از وضیعت قبولی یا عدم قبولی تان مطلع شوید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

مراحل بعد از اعلام نتایج تیزهوشان

تا این جای کار، زمان بندی انتشار نتایج آزمون تیزهوشان را بررسی کرده و نحوه مشاهده آن برای هر کدام از پایه های هفتم و دهم را به صورت کامل توضیح دادیم. بنابراین با توجه به پایه خود، به راحتی می توانید وارد سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 شده و وضعیت قبولی یا عدم قبولی تان را بررسی کنید. اما موضوع مهم دیگر، مراحل بعد از اعلام نتایح است. در واقع، متقاضیان می خواهند بدانند پس از مشاهده و بررسی نتایج خود باید چه اقدامات دیگری را انجام دهند. اطلاع از این مراحل بسیار حائز اهمیت بوده و عدم اطلاع از آن ها می تواند شما را به دردسر بیندازد. به همین خاطر، در این جا قصد داریم مراحل بعد از انتشار نتایج تیزهوشان را بیان کنیم تا با آگاهی کامل، اقدامات لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید که این موارد تا حد زیادی برای دانش آموزان پایه هفتم و دهم یکسان است. به همین خاطر، مراحل لازم برای آن ها تقریبا مشابه است.

مراحل بعد از اعلام نتیجه تیزهوشان در صورت قبولی

در صورتی که متقاضیان پس از مشاهده کارنامه شان متوجه قبولی در آزمون شدند، لازم است چند مرحله را طی کنند که در ادامه به آن ها پرداخته ایم. این موارد به شرح ذیل می باشند:

  1. ۱آماده سازی مدارک مورد نیاز

    پذیرفته شدگان در آزمون تیزهوشان، برای ثبت نام در مدرسه نیاز به ارائه یک سری مدارک خواهند داشت. این مدارک لازم از طریق همان سامانه ثبت نام و انتشار نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ اطلاع رسانی می شوند. هم چنین، با تماس با مدرسه هم امکان اطلاع از آن ها را خواهید داشت. به هر حال، باید این موارد را به صورت کامل آماده کرده تا در هنگام مراجعه حضوری با مشکل مواجه نشوید. اصل و کپی شناسنامه دانش آموز و اولیاء، عکس ۳ * ۴ و گواهی فارغ التحصیلی از مقاطع قبلی مهم ترین مدارک لازم در این مرحله محسوب می شوند.

  2. ۲مراجعه حضوری به مدرسه و ثبت نام

    پس از این که مدارک مورد نیاز را به صورت کامل آماده کردید، باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله لازم است والدین و به خصوص پدر همراه شما به مدرسه بیایند. زیرا تعهدنامه هایی وجود دارند که باید توسط ولی دانش آموز امضاء شوند. پس در صورتی که بعد از اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان متوجه قبولی خود شده اید، باید به همراه کلیه مدارک لازم و والدین برای انجام ثبت نام نهایی به مدرسه محل پذیرش مراجعه کنید. همراه نداشتن هر کدام از این موارد می تواند شما را با دردسر مواجه ساخته و نیاز به مراجعه مجدد داشته باشید.

 

مراحل بعد از اعلام نتیجه تیزهوشان در صورت عدم قبولی

اما آن دسته از داوطلبانی هم که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 متوجه عدم قبولی خود شده اند، می توانند اقداماتی انجام دهند که شاید این شرایط را تغییر دهد. اولین کار، اعتراض به نتایج است که معمولا چند روزی پس از انتشار کارنامه در سامانه مربوطه فعال می شود. به این ترتیب، متقاضیان می توانند اعتراض شان را ثبت کرده تا کارنامه آن ها مجددا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که اعتراض هم رد شود، باید منتظر اعلام تکمیل ظرفیت باشند. زیرا ممکن است برخی از پذیرفت شدگان به دلایل مختلف از ثبت نام در مدرسه تیزهوشان انصراف دهند یا شرایط ثبت نام را نداشته باشند. در این گونه موارد، رتبه های بعد از آخرین نفر پذیرفته شده بر اساس نتایج تیزهوشان، جهت ثبت نام دعوت خواهند شد.

منبع : نتایج تیزهوشان ۱۴۰۱

  انتشار : ۹ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما