محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 285
  • بازدید دیروز : 1484
  • بازدید کل : 280273

سامانه سماح 1401


مقدمه

پیش ثبت نام سامانه سماح ۱۴۰۱ از طریق آدرس اینترنتی samah.haj.ir از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ لغایت ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ انجام می شود. و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه سماح درخواست خود را ثبت نمایند. به نظر می رسد با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط ستاد مرکزی اربعین و همچنین موافقت دولت عراق، متقاضیان می توانند مانند سال های قبل از کرونا بدون سهمیه بندی به این سفر مشرف شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که ثبت نام سامانه سماح در این مرحله به منزله ثبت نام قطعی نیست و صرفا پیش ثبت نام می باشد.
طبق اطلاعیه ای که در سامانه samah.haj.ir منتشر شده این پیش ثبت نام هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت ایجاد نخواهد کرد و متقاضیان برای ثبت نام قطعی باید منتظر اطلاع رسانی های بعدی این سازمان باشند. همچنین در صورتی که هر محدودیتی از جانب دولت عراق در این مورد در نظر گرفته شود، ثبت نام قطعی متقاضیان از میان داوطلبانی که پیش ثبت نام انجام داده اند اعلام می شود.

به این ترتیب کاربران عزیزی که مایل بودند بدانند که سامانه سماح کی باز میشود و شرایط سامانه سماح برای ثبت نام زائران به چه شکلی است و با نحوه ثبت نام و پیگیری سامانه سماح آشنا شوند می توانند با مطاله این نوشتار پاسخ همه سوالات خود را دریافت نمایند.

لینک ورود به سامانه سماح samah.haj.ir

 

” زمان ثبت نام سامانه سماح ۱۴۰۱ از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد. “

 

ورود به سامانه سماح samah.haj.ir

همان گونه که در بخش قبل بیان کردیم، همه افرادی که قصد دریافت روادید یا ویزا برای سفر به کشور عراق را دارند، باید نسبت به ثبت نام سامانه سماح اقدام نمایند. برای این کار لازم است ابتدا به این سامانه وارد شده و در ادامه مراحل لازم جهت این کار را طی کنند. با توجه به این که ممکن است بسیاری از افرادی که قصد ثبت نام در این سامانه را دارند، برای اولین بار نسبت به استفاده از آن اقدام کرده باشند، ممکن است آشنایی کامل با فرآیند ثبت نام آن را نداشته باشند. به همین دلیل، ما در این جا نحوه ورود به سامانه سماح را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد تا در ورود و استفاده از این برنامه برای دریافت روادید با مشکلی مواجه نباشید. پس اگر قصد ورود و ثبت نام در این سایت به آدرس samah.haj.ir را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جهت ورود به سامانه سماح samah.haj.ir و تکمیل فرآیند ثبت نام لازم است یک سری مراحل را به صورت پیوسته پشت سر بگذارید. در ادامه این مراحل را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید به آسانی و در زمانی کوتاه وارد این سایت شده و از خدمات آن استفاده نمایید. این مراحل شامل موارد زیر می شوند.

  1. ۱ابتدا باید نشانی اینترنت این سامانه یعنی samah.haj.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید.

    ورود به سامانه سماح

  2. ۲در ادامه اولین سایت بالا آمده در نتایج گوگل را کلیک کرده و وارد شوید. این سایت با عنوان «سامانه سماح» مشخص شده است.
  3. ۳سرانجام به این سایت وارد شده و خواهید توانست صفحه اول آن را مانند شکل زیر مشاهده نمایید.

    samah.haj.ir

با انجام مراحل بالا خواهید توانست به این سامانه وارد شده و بعد از ورود به این سایت نسبت به ثبت نام سامانه سماح اقدام نمایید. البته ثبت نام در این سامانه به معنی مجوز قطعی برای سفر نیست و باید سایر مراحل لازم را هم طی کنید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام اربعین

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

ثبت نام سامانه سماح ۱۴۰۱

برای ثبت نام در سامانه سماح بعد از ورود به سایت samah.haj.ir و مطالعه دقیق راهنمای ثبت نام و شرایط سامانه سماح مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ۱ برای شروع ثبت نام سامانه سماح تیک قسمت «با شرایط ثبت نام موافق هستم» را بزنید و عبارت امنیتی را در قسمت مربوطه وارد کنید. سپس گزینه «شروع ثبت نام» را انتخاب کنید.

    ثبت نام سامانه سماح

  2. ۲ بعد از ورود به صفحه ثبت نام شماره موبایل خود را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه «ارسال کد» را جهت تایید شماره موبایل وارد نمایید.

    ثبت اطلاعات تماس در سامانه سماح

  3. ۳ کد تاییدی که به شماره موبایل تان ارسال شده را وارد کنید و «ادامه» را بزنید.
  4. ۴ فرم ثبت نام سامانه سماح در این مرحله برای شما باز می شود. اطلاعات خواسته شده را به دقت و با فرمت صحیح وارد کنید و گزینه «ثبت و ادامه فرآیند» را بزنید.

    فرم ثبت نام سامانه سماح

    نکته: دقت داشته باشید که ثبت اعضای گروه بعد از ثبت سرگروه انجام می شود و بعد از ثبت کلیه اعضای گروه باید دکمه «ثبت و اضافه به لیست» را بزنید.

  5. ۵ رسید ثبت نام خود را چاپ کرده و نزد خود نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارت واکسن کرونا

 

شرایط پیش ثبت نام سامانه سماح ۱۴۰۱

در بخش قبل نحوه ورود به سامانه سماح را به طور کامل برای شما بیان کردیم تا در این مورد با مشکلی مواجه نباشید. اما باید توجه داشته باشید که جهت ثبت نام در این سامانه داشتن یک سری شرایط الزامی است. اگر چه در سال های گذشته هم برخی شرایط ثبت نام سامانه سماح وجود داشتند، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این شرایط دچار تغییر شده و حتی شرایط جدیدی هم افزوده شده است که حتما باید از آن ها اطلاع داشت. آگاهی از این شرایط به خصوص برای کسانی که قصد شرکت در مراسم اربعین امسال و ثبت نام در این سامانه را دارند، الزامی است. در ادامه تعدادی از مهم ترین این شرایط که در سایت سماح به نشانی samah.haj.ir قرار گرفته است را برای شما اورده ایم تا با داشتن اگاهی کامل از این شرایط نسبت به انجام فرآیند ثبت نام در این سامانه اقدام نمایید:

شرایط عمومی ثبت نام سامانه سماح

  • تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا از مهم ترین شرایط ثبت نام سامانه سماح است. دقت داشته باشید که این مورد در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام خواهد شد و متقاضیانی که حداقل دو دوز واکسن را دریافت نکرده باشند ثبت نام قطعی نخواهند شد.
  • از دیگر شرایط این سامانه ، داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ اعزام می باشد. بنابراین در صورت نیاز اقدامات لازم را نسبت به دریافت گذرنامه جدید انجام دهید.
  • نکته بعدی این است که با توجه به اینکه همه اطلاع رسانی ها از طریق شماره موبایل ثبت شده در سامانه سماح انجام خواهد شد، دقت کافی را در ثبت شماره موبایل خود در این سامانه داشته باشید.

 

شرایط سامانه سماح برای بیماران

بنا به نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور ، افرادی که دارای بیماری های زیر هستند نباید در سامانه ثبت نام کنند:

  • افرادی که دارای بیماری دیابت با زخم یا عفونت اندام هستند و یا مشکل کلیوی دارند و یا کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای بالای ۲۵۰ دارند.
  • افرادی که دارای بیماری رتینوپاتی پیشرفته هستند.
  • افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی هستند.
  • بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند و یا شرایط جسمانی نامطلوب دارند.
  • مبتلایان به آسم و یا COPD شدید و یا کنترل نشده.
  • افرادی که دارای بیماری های واگیردار خصوصا بیماریهای تنفسی، گوارشی و پوستی هستند.
  • افرادی که تست کرونای مثبت دارند در صورتی که علائم حاد نداشته باشند تا پنج روز اول مثبت بودن تست نمی توانند به این سفر مشرف شوند.
  • افرادی که دارای بیماری حاد تب دار باشند، در صورتی که حداقل تا ۷۲ ساعت بدون استفاده از داروهای تب بر بهبود نیابند امکان تشرف نخواهند داشت خصوصا در مورد بیماری های تنفسی، گوارشی و پوستی.

 

افرادی که بهتر است از ثبت نام در سامانه سماح خودداری کنند

  • زنان باردار
  • افراد بالای شصت سال.
  • افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند.
  • افرادی که فشار خون بالای کنترل نشده دارند.
  • افرادی که دارای دیابت کنترل نشده هستند.
  • افراد چاقی که ضریب توده بدنی بالای ۴۰ دارند.
  • افرادی که ضعف یا نقص سیستم ایمنی دارند.
  • افرادی که به صورت مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می کنند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام کرونایی اصناف

 

پیگیری ثبت نام سامانه سماح

متقاضیانی که پیش ثبت نام سامانه سماح را انجام داده باشند، در صورتی که نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود داشته باشند و یا قصد پیگیری وضعیت گروه ثبت نامی خود را داشته باشند باید در صفحه اصلی ثبت نام ، باید وارد قسمت «پیگیری وضعیت و ویرایش» شده و کد ملی سرگروه و شماره شناسنامه سرگروه را در کادرهای مربوطه وارد نمایند و دکمه «پیگیری و ویرایش» را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که جهت ثبت انصراف نیز باید از همین قسمت اقدام نمایید.

پیگیری سامانه سماح

به این نکته توجه داشته باشید که سامانه سماح وضعیت واکسیناسیون افراد گروه را از طریق سامانه وزارت بهداشت استعلام می کند و در صورتی که افرادی در گروه واکسن نزده باشند، این افراد باید از گروه حذف شده و فرآیند ثبت نام برای سایر اعضای گروه مجددا انجام شود. همچنین هزینه ثبت نام در سامانه سماح تنها بابت بیمه و صدور روادید است که جمعا مبلغ شصت و پنج هزار تومان می باشد. این روادید به مدت 2 ماه اعتبار داشته و زائران نیز تنها به مدت یک ماه می توانند در کشور عراق اقامت داشته باشند.

 

پشتیبانی سامانه سماح

سامانه سماح شماره های تلفن پشیبانی برای استان های مختلف را در سایت samah.haj.ir قرار داده است و زائران می توانند در صورت بروز مشکل با این شماره ها تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح نمایند. شماره پشتیبانی سامانه سماح برای چند شهر بزرگ در جدول زیر ذکر شده :

شماره های پشتیبانی سامانه سماح
نامنام خانوادگیاستانکد استانشماره تلفن ثابت
داوود اخوان کاشان ۰۳۱ ۵۵۴۳۱۰۹۰-۹۱
علیرضا منوچهر پویان فرانصاری مرکزی ۰۸۶ ۳۳۶۷۶۸۰۰-۹۰۰
سید علی اصغر موسوی بنامید خراسان رضوی ۰۵۱ ۳۷۲۴۸۵۸۵
احمد سلیم مرادی چشمه چنار جوکار کهکیلویه و بویراحمد ۰۷۴ ۳۳۲۲۷۱۱۷
سید اکبر طاهری لرستان ۰۶۶ ۳۳۲۳۹۳۹۲
روح الله شاه ابراهیمی سمنان ۰۲۳ ۳۳۴۳۳۴۳۴
مصطفی عموسلطانی اصفهان ۰۳۱ ۳۶۶۳۵۴۱۷
محمد امین یاقوت خوزستان ۰۶۱ ۳۳۹۲۹۳۷۰-۷۲
مهدی آل آقا تهران ۰۲۱ ۶۴۵۱۲۱۰۷
حسین حاجی محمدی رضایی آذربایجان غربی ۰۴۴ ۳۳۴۷۳۱۸۲
محمد گران مایه گیلان ۰۱۳ ۳۳۶۶۴۴۲۵
سیدرضا حسینی حسین آباد البرز ۰۲۶ ۳۲۵۵۹۱۷۲
وحید حسینی حداد اردبیل ۰۴۵ ۳۳۷۴۴۰۴۰
توحید یدالله نستوهی فیضی آذربایجان شرقی ۰۴۱ (داخلی۱۰۲,۱۰۳)
سید ناصر میرآئیز گلستان ۰۱۷ ۳۲۲۴۹۶۸۰
مسعود ایمانیه فارس ۰۷۱ ۳۲۲۹۵۷۰۷
سجاد قادری هرمزگان ۰۷۶ ۳۳۳۳۲۸۱۱
حسین ویسه بوشهر ۰۷۷ ۳۳۳۲۶۴۶۷
سعید محمدی فارسانی چهارمحال ۰۳۸ ۳۲۲۴۰۸۰۱(داخلی۱۵)
رضا کیخا سیستان ۰۵۴ ۳۳۲۳۳۶۳۶
محمد علی علیرضا رشادی شوندی قم ۰۲۵ ۳۷۷۲۰۰۱۸
کامران بهادر کرمان ۰۳۴ ۳۲۴۶۷۰۳۰
سید سعید سیاه پوش قزوین ۰۲۸ ۳۳۶۵۲۵۱۲
هیوا شاه محمد نژاد کردستان ۰۸۷ ۳۳۲۲۴۲۸۵
محمد حسن صنعتی خراسان جنوبی ۰۵۶ ۳۲۴۲۰۰۲۲-۳۲۴۲۴۴۱۰
بهزاد تیموری ایلام ۰۸۴ ۳۳۳۳۱۰۱۰
محمد رسول شجاع شبانکاره خراسان شمالی ۰۵۸ ۳۲۲۴۹۳۳۳
حسن جعفری مازندران ۰۱۱ ۳۳۳۴۸۷۵۵
مجتبی ذبیحی همدان ۰۸۱ ۳۸۳۳۱۶۵۰
عبدالحمید عالی زنجان ۰۲۴ ۳۳۴۱۰۰۳۴-۳۵
سید علی محمد حسینی پور یزد ۰۳۵ ۳۸۲۷۷۰۰۰(داخلی۴)
اسلام محمودی کرمانشاه ۰۸۳ ۳۸۲۴۹۷۴۵(داخلی۱۰۱)

 

منبع : سامانه سماح 1401

  انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما