محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1484
  • بازدید دیروز : 1405
  • بازدید کل : 282877

سایت منتا


مقدمه

سایت منتا monta.ir یکی از سامانه های جدیدی است که در زمینه ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان، مدارس، مشاورین و سایر مشاغل مرتبط به این حوزه ایجاد شده است. با توجه به این که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال های گذشته مدارس کشور کلاس های خود را به صورت غیر حضوری برگزار می کردند، زمینه استفاده دانش آموزان از اینترنت و فضای مجازی به خوبی فراهم شده است. اما اکنون باید بسترهایی مناسب برای آن ها آماده شود تا به جای استفاده نادرست از این فضا، جهت کسب دانش و پیشرفت از آن بهره گیرند. سامانه منتا monta.ir یکی از سایت هایی است که در این زمینه فعالیت داشته و بستری مناسب برای افزایش دانش و رشد دانش آموزان فراهم می کند. چرا که دانش آموزان با وارد شدن به این سامانه امکان دسترسی به ویدیوهای آموزشی، امتحان های آنلاین، نمونه سوالات و بانک تست رایگان را خواهند داشت. البته این خدمات و خدمات ویژه تر برای مدارس، مشاورین و سایر افراد مرتبط هم در دسترس است.

monta.ir

ورود به سایت منتا

در بسیاری از موارد کاربران سایت منتا آموزش و پرورش را سرچ کرده و گمان می کنند سایت امتحانی منتا هم مانند سامانه های دیگر توسط آموزش و پرورش ایجاد شده است. در حالی که این گونه نبوده و این سامانه یک وب سایت خصوصی است. نکته مهم در استفاده از این سامانه، انجام ثبت نام در آن است. در واقع ثبت نام در سایت منتا برای بهره گیری از خدمات آنلاین قابل ارائه در آن الزامی است. بنابراین، افرادی که تمایل به استفاده از این خدمات آموزش غیر حضوری دارند، ابتدا باید فرآیند ثبت نام را با موفقیت انجام داده باشند. ما در این جا روش ورود به سایت منتا به نشانی اینترنتی monta.ir را به صورت کامل برای شما بیان کرده و سپس به نحوه انجام ثبت نام در آن می پردازیم. در نتیجه به راحتی می توانید به این سایت وارد شده و بعد از انجام ثبت نام، از خدمات آموزشی آنلاین آن استفاده نمایید.



ورود به سایت منتا monta.ir

همان گونه که اشاره کردیم، سامانه منتا monta.ir یکی از وب سایت های بسیار مفید و کاربردی در زمینه آموزش های آنلاین برای دانش آموزان،‌مدارس، مشاورین و معلمان می باشد. این افراد در صورت نیاز به استفاده از خدمات این سایت لازم است ابتدا ثبت نام خود را در آن تکمیل نمایند. اما اولین گام برای نام نویسی و استفاده از این سامانه، وارد شدن به آن است. با توجه به این که این وب سایت یک سامانه جدید و تازه محسوب می شود، ممکن است بسیاری از کاربران روش وارد شدن به آن را ندانند. به همین دلیل، ما در این قسمت به اموزش ورود به سایت منتا پرداخته تا کاربرانی که حتی تا به حال از این سامانه استفاده نکرده اند هم برای ورود به آن با مشکلی مواجه نباشند. بنابراین، اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد استفاده از خدمات آموزشی آنلاین در این سامانه را دارید، مطالب این بخش را با دقت مطالعه کنید.

ورود به این سامانه بسیار ساده بوده و شما با طی کردن چند مرحله ساده می توانید این کار را انجام دهید. در این قسمت مراحل لازم برای ورود به آن را برای شما آورده ایم تا به راحتی بتوانید این فرآیند را طی کرده و نسبت به انجام ثبت نام در سایت منتا اقدام نمایید. این مراحل مورد نیاز برای ورود به این سایت شامل موارد زیر می باشند.

  1. ۱در اولین قدم باید لینک سایت منتا یعنی monta.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. با توجه به این که بسیاری از دانش آموزان دارای گوشی های موبایل بوده و تعداد زیادی هم اصلا سیستم های کامپیوتری ندارند، این موضوع برای ورود نظر گرفته شده است. پس امکان وارد شدن و استفاده از این سایت هم با رایانه و لپ تاپ و هم با گوشی های موبایل وجود داشته و کاربران از این نظر محدودیتی ندارند.
  2. ۲بعد از این که آدرس اینترنتی این سامانه را سرچ کردید، باید منتظر باشید تا نتایج جست و جوی شما توسط گوگل نمایش داده شوند. اولین سایت بالا آمده با همین آدرس و و عنوان را کلیک نموده و به آن وارد شوید.

    ورود به سایت منتا

  3. ۳در ادامه به صفحه اصلی این سامانه و ارد شده و تصویری مانند شکل زیر را مشاهده می کنید. یک از امکانات این بخش سایت منتا ورود کاربر به حساب کاربری اش می باشد که البته باید قبل از آن ثبت نام را انجام داده باشید. برای ورود به حساب کاربری خود در این سامانه، از گوشه سمت چپ و بالای سایت بر روی گزینه «ورود / ثبت نام» کلیک کنید.

    ثبت نام در سایت منتا

  4. ۴در ادامه به پنجره ورودی این سایت رسیده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به آن وارد شوید. این اطلاعات را در جایگاه مشخص شده قرار داده سپس گزینه «ورود به منتا» را بزنید.

    ورود به منتا

با طی کردن مراحل بالا، امکان ورود به سامانه منتا برای شما فراهم شده و می توانید از امکانات این سایت استفاده کنید. در ادامه روش انجام ثبت نام در سایت منتا را هم برای شما توضیح می دهیم تا در این زمینه هم با مشکلی مواجه نبوده و به راحتی بتوانید نسبت به نام نویسی در آن اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید: سامانه فاینال

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

ثبت نام در سایت منتا monta.ir

در بخش قبل روش ورود به سایت منتا را برای شما شرح دادیم تا جهت وارد شدن به این سامانه مشکلی نداشته باشید. همان طور که از ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، برای استفاده از خدمات آموزشی موجود در سایت منتا ثبت نام در آن الزامی است. پس هر کاربری که قصد مشاهده فیلم های آموزشی، دسترسی به بانک سوالات، ایجاد امتحان آنلاین و سایر موارد این چنینی دیگر را در این سامانه داشته باشد، ابتدا باید فرآیند ثبت نام را با موفقیت طی کند. با توجه به این موضوع، ما در این بخش نحوه ثبت نام در سایت منتا را برای شما بیان می کنیم تا بعد از ورود به این سامانه، به راحتی بتوانید فرآیند ثبت نام را هم پشت سر بگذارید. با انجام این کار، امکان استفاده از خدمات آنلاین این سایت برای شما فراهم شده و جهت استفاده از نمونه سوالات موجود،‌ آزمون ها و سایر موارد آموزشی محدودیتی نخواهید داشت.

انجام ثبت نام در سامانه منتا هم مانند ورود به این سایت ساده بوده که البته نیاز به انجام یک سری اقدامات به صورت پیوسته وجود دارد. این اقدامت لازم برای ثبت نام در این سامانه به شرح زیر هستند.

 

  1. ۱ابتدا باید با روشی که در بخش قبل برای شما توضیح دادیم، به این سامانه وارد شوید. امکان انجام ثبت نام از طریق صفحه اول این سایت وجود دارد.
  2. ۲بعد از این که به صفحه اصلی سایت منتا امتحان به نشانی monta.ir وارد شدید، از بخش سمت چپ و بالای صفحه گزینه ای تحت عنوان «ورود / ثبت نام» را مشاهده می کنید.

    سایت منتا امتحان

  3. ۳با انتخاب گزینه قبل، وارد صفحه دیگری شده و پنجره ورودی این سامانه را مشاهده خواهید کرد. همان گونه که مشاهده می کنید، جهت وارد شدن نیاز به نام کاربری و رمز عبور وجود دارد. در صورتی که تا کنون فرآیند ثبت نام را انجام نداده اید، ابتدا باید این کار را انجام دهید. جهت این امر از قسمت پایین پنجره ورودی بر روی گزینه «ثبت نام در منتا» کلیک کنید.

    ثبت نام در منتا

  4. ۴در گام بعدی پنجره ثبت نام در سایت منتا برای امتحان ،‌ دریافت نمونه سوال یا سایر خدمات آموزشی انلاین را مشاهده می کنید. ابتدا باید شماره تلفن همراه خود را در کادر اول وارد نموده و سپس نام و نام خانوادگی تان را در کادر دوم بگذارید. در ادامه باید نقش خود را هم از بین گزینه های موجود انتخاب کرده و تیک عبارت « حریم خصوصی و شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت منتا را مطالعه نموده و با کلیه موارد آن موافقم.» را بزنید. با کلیک بر روی کلمه «حریم خصوصی» یا «شرایط»، این شرایط سامانه منتا برای شما مشخص شده و می توانید آن ها را مطالعه کنید. در نهایت بر روی گزینه «ثبت نام در منتا» کلیک نمایید.

    ثبت نام در سایت منتا برای امتحان

  5. ۵در ادامه یک کد احراز هویت بر روی شماره موبایلی که در این بخش وارد کرده اید، فرستاده می شود. باید این کد احراز هویت را در کادر مربوطه قرار داده و گزینه «تایید کد» را بزنید.

    احراز هویت سایت منتا

  6. ۶مرحله بعدی ثبت نام در سامانه monta.ir مربوط به تعیین رمز عبور است. در این قسمت باید یک رمز عبور مناسب برای حساب کاربری تان در این سامانه انتخاب کرده که حداقل شامل 6 کاراکتر و متشکل از اعداد و حروف انگلیسی باشد. با توجه به این که رمز عبور انتخابی شما جهت ورود به سایت منتا نمونه سوال و امتحان الزامی است، باید این رمز را به خاطر داشته باشید.

    تعیین رمز عبور در سایت منتا

  7. ۷مرحله بعدی یا به عبارت دیگر مرحله انتهایی ثبت نام در سایت منتا مربوط به تکمیل فرم اطلاعات می باشد. در این قسمت باید اطلاعاتی از جمله جنسیت، پایه تحصیلی، نام استان و شهر خود را وارد کنید. بعد از این که همه این موارد را تکمیل کردید، از سمت چپ و پایین صفحه گزینه «ثبت» را بزنید.

    مرحله نهایی ثبت نام منتا

با طی کردن این مراحل، ثبت نام شما با موفقبت انجام شده و از این به بعد برای مشاهده سوالات سایت منتا یا شرکت در آزمون های آنلاین آن با مشکلی مواجه نخواهید بود. در ادامه نحوه استفاده از این سایت برای مشاهده نمونه سوال، ایجاد آزمون، ‌دریافت کارنامه و سایر موارد این چنینی را هم توضیح خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

سایت منتا نمونه سوال monta.ir

استفاده از نمونه سوالات سایت منتا یکی از مهم ترین خدمات آنلاینی است که کاربران این سامانه دریافت می کنند. چرا که این سایت یک بانک سوالات بزرگ و معتبر برای کاربران فراهم کرده تا به راحتی بتوانند نمونه سوالات مختلف در درس های گوناگون را بررسی کرده و برای امتحانات مدارس یا کنکور بیش تر آماده باشند. نمونه سوالات موجود در سامانه منتا از پایه چهارم تا دوازدهم را شامل شده و تمام دانش آموزان در این پایه ها می توانند از آن ها استفاده کنند. هم چنین از نظر رشته ای هم نمونه سوالات موجود مربوط به سه رشته اصلی نظری یعنی ریاضی، تجربی و انسانی می باشند. البته این سامانه به تغییر نظام آموزشی هم توجه کرده و علاوه بر این که نمونه سوالات نظام جدید وجود دارند، تعدادی نمونه سوالاتی هم از پایه های اول دبیرستان تا پیش دانشگاهی نظام قدیم قرار داده است؛ تا دانش آموزان این نظام آموزشی هم به نمونه سوالات مناسبی دسترسی داشته باشند.

سایت منتا نمونه سوال

برای استفاده از نمونه سوالات موجود در سامانه monta.ir مانند بسیاری دیگر از خدمات این سایت نیاز به ثبت نام در ان وجود دارد. یعنی در صورتی که شما ثبت نام خود را با موفقیت در این سامانه انجام داده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده باشید، بعد از ورود به سایت منتا می توانید از بخش مربوط به سوالات، نمونه سوال های مرتبط با پایه و درس مورد نظر را مشاهده نمایید. این نمونه سوالات هم شامل سوال های تستی و هم تشریحی هستند تا آمادگی کامل را جهت شرکت در هر آزمون برای دانش آموزان ایجاد نمایند. بیش تر این سوالات هم توسط خود دپارتمان علمی متنا تالیف می شود اما به غیر از آن، سوالات طرح شده توسط دبیران، مولفان و ناشران، سوالات ورودی مدارس، امتحان نهایی و تمارین کتاب هم در این سامانه قابل مشاهده هستند. پس اگر تمایل به استفاده از این نمونه سوالات دارید، می توانید نسبت به ثبت نام در سایت منتا اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: ارزیابی سواد حرکتی

 

سایت منتا امتحان monta.ir

یکی دیگر از قابلیت های مهم و کلیدی سایت منتا ارائه آزمون های آنلاین برای دانش آموزان می باشد. این سامانه آزمون های مختلفی را برای پایه های هفتم تا دوازدهم طراحی کرده که به صورت منظم و مرحله به مرحله برگزار می شوند. همین مرحله به مرحله بودن آزمون ها به دانش آموزان کمک می کند تا بخش های مختلف کتب درسی خود را از ابتدا تا انتها دوره کرده و در انتهای سال مشکلی برای شرکت در آزمون های مدارس،‌امتحانات نهایی و حتی کنکور نداشته باشند. آزمون های سامانه منتا برای دانش آموزان دوره متوسطه اول به صورت مشترک برگزار شده و شامل تعداد مراحل کم تری است. اما این آزمون ها برای دانش آموزان متوسطه دوم به صورت جداگانه در رشته های تحصیلی مختلف برگزار شده و از پایه دهم به سمت دوازدهم تعداد مراحل آزمون هم بیش تر می شود. برای شرکت در این آزمون ها هم نیاز به ثبت نام در سایت منتا وجود دارد که روش انجام آن را توضیح داده ایم.

 

بیشتر بخوانید: سامانه آزمون آغازین

 

نحوه ساخت آزمون در منتا

اکنون که توضیحاتی را در مورد شرکت در امتحان های سامانه منتا ارائه دادیم، به نحوه ایجاد آزمون در این سایت می پردازیم. در واقع علاوه بر امکان مشاهده نمونه سوالات مختلف در این سامانه و هم چنین شرکت در آزمون های گوناگون، کاربران می توانند نسبت به ایجاد آزمون در آن هم اقدام نمایند. البته برای استفاده از این قابلیت سایت منتا دو روش مختلف وجود دارد که هر دو را شرح می دهیم. اول این که دبیری که به عنوان زیر مجموعه فعالیت دارد، قصد طرح سوال و ایجاد امتحان از طریق این سایت را داشته باشد. دوم این که هر فرد به صورت جداگانه با ورود به سایت منتا اقدام به ایجاد آزمون کند. برای ساخت آزمون در هر یک از این موارد باید مراحل متفاوتی طی شود که در ادامه هر دو را برای شما توضیح داده ایم.

نحوه ساخت آزمون در منتا

نحوه ساخت آزمون دبیر زیر مجموعه

در بسیاری از موارد مدرسه ها نسبت به انجام ثبت نام در سایت منتا اقدام می کنند. در نتیجه می توانند با ارائه نام کاربری و رمز عبور به دبیران خود، امکان استفاده از خدمات این سامانه از جمله همین ساخت آزمون را برای آن ها فراهم کنند. در این گونه موارد دبیر ابتدا باید نام کاربری و رمز عبور را از امدیر مدرسه دریافت کرده و سپس به سایت monta.ir وارد شود. در ادامه هم مراحل زیر را طی کند.

  1. ۱ابتدا باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از مدیر تحویل گرفته، به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید. بعد از ورود به این سامانه، باید از منوی موجود در بالای صفحه گزینه «میز کار» را انتخاب کنید.
  2. ۲در ادامه باید گزینه «ساخت آزمون» را انتخاب کرده و نام آزمون، پایه و رشته تحصیلی را هم تعیین کنید.
  3. ۳مرحله بعدی ساخت آزمون در سایت منتا مربوط به تعیین کتاب و موضوع امتحان است. در این قسمت شما می توانید به صورت جزئی تر وارد فصل بندی های کتاب شده و فصل یا بخش مورد نظر خود را برای امتحان مشخص کنید.
  4. ۴در نهایت نوبت به تعیین سوالات می رسد. در این بخش فیلترهایی هم مانند سطح دشواری، نوع سوال، باز تالیف و موارد این چنینی وجود دارند که راحت تر بتوانید سوالات مورد نظرتان را پیدا کنید. البته در صورت استفاده از گزینه «انتخاب خودکار»، سوالات به صورت خودکار انتخاب شده و آزمون آماده می شود.

با انجام این مراحل،‌ ساخت آزمون در سامانه منتا به پایان رسیده و می توانید از این آزمون برای سنجش دانش اموزان خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که شما م توانید سوالات آزمون را به صورت تستی، تشریحی یا ترکیبی از هر دو انتخاب کنید.

نحوه ساخت آزمون دبیر مستقل

در بخش قبل نحوه ایجاد آزمون برای دبیران زیر مجموعه یعنی کسانی که از طرف مدرسه به این سامانه وارد می شوند را توضیح دادیم. اما باید بدانید که دبیران می توانند به صورت مستقل هم نسبت به ساخت آزمون در سایت monta.ir اقدام کنند. برای این کار لازم است ابتدا نسبت به انجام ثبت نام در سایت منتا اقدام نموده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند. سپس با استفاده از این اطلاعات به حساب کاربری خود وارد شوند. دقت داشته باشید که برای ایجاد آزمون توسط دبیر مستقل لازم است ابتدا کتاب مورد نظر خریداری شود. پس بعد از ورود به سایت منتا ، باید به بخش خرید مراجعه کرده و کتابی که قصد ساخت آزمون از آن را دارید، خریداری نمایید. بعد از خرید کتاب، مجوز ساخت آزمون از آن صادر شده و می توانید از طریق مراجعه به میز کار و انتخاب گزینه «ساخت آزمون»، مراحل ایجاد امتحان که کاملا شبیه به خش قبل است را طی کنید.

چگونه در منتا کارنامه بگیریم

یکی از سوالات متداول دانش آموزان در رابطه با سایت متنا در مورد دریافت کارنامه آزمون هایی است که در آن ها شرکت می کنند. در واقع این افراد می خواهند بدانند که بعد از شرکت در آزمون، چگونه می توانند نتیجه امتحان خود و رتبه ای که در بین سایر داوطلبان به دست آورده اند را مشاهده نمایند. برای این کار هم فرآیند ساده ای وجود دارد. لازم است با ورود به سایت منتا از طریق نام کاربری و رمز عبور، به بخش «میز کار» که در قسمت بالای صفحه اصلی این سامانه قرار گرفته است، وارد شوید. در ادامه گزینه های متعددی را مشاهده می کنید که باید از میان آن ها گزینه «مدیریت آزمون» را انتخاب نمایید. در ادامه عنوان درس های مختلف در یک لیست نمایش داده می شود. باید بر روی عنوان درسی که قصد دریافت کارنامه آن را دارید، کلیک کنید. در نهایت کارنامه آزمون مربوط به آن درس در سامانه منتا برای تان نمایش داده می شود.

 

بیشتر بخوانید: کارنامه آزمون آغازین

 

پشتیبانی سایت منتا monta.ir

پشتیبانی سایت منتا ، یکی از خدمات بسیار مناسب آن می باشد. از آن جایی که ممکن است کاربران در مورد استفاده از برخی خدمات سوالاتی داشته یا قصد ارائه انتقادات و پیشنهاداتی را داشته باشند، این بخش ایجاد شده تا به راحتی بتوانند این موارد را با مسولین سامانه در میان بگذارند. استفاده از بخش پشتیبانی این سامانه هم بسیار ساده بوده که در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما توضیح داده ایم.

  1. ۱با ورود به سایت منتا ، در قسمت پایین و سمت راست صفحه علامتی را که مربوط به چت کردن است، مشاهده می کنید. بر روی این علامت کلیک نمایید تا امکان ارتباط با پشتیبانی برای تان فراهم گردد.

    پشتیبانی سایت منتا

  2. ۲در ادامه پنجره ای باز می شود که در قسمت بالای آن عبارت «برای شروع گفتگو لطفا فرم زیر را تکمیل فرمایید:» قرار گرفته است. پس برای ایجاد ارتباط با پشتیبانی سامانه منتا لازم است این اطلاعات که شامل نام کاربری و شماره تلفن همراه هستند را وارد کرده و بر روی گزینه «شروع» کلیک کنید.

    ارتباط با پشتیبانی سایت منتا

  3. ۳در نهایت ارتباط شما با پشتیبانی این سامانه برقرار شده و می توانید هر گونه مشکل موجود خود در رابطه با استفاده از این سامانه و خدمات آنلاین آن را از این طریق مطرح کنید.

منبع : سایت منتا

  انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 83

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما