محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 55
  • بازدید دیروز : 1405
  • بازدید کل : 281448

ثبت نام طرح جهش تولید مسکن


مقدمه

طرح جهش مسکن یکی از طرح های بسیار مناسب می باشد که در صورت موفقیت می تواند تاثیر زیادی در کنترل قیمت مسکن و خانه دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه داشته باشد. همان طور که می دانید، در سال های گذشته موضوع تامین مسکن به یکی از مشکلات اساسی در کشور تبدیل گردیده است. کمبود مسکن از یک طرف و افزایش تقاضا از طرف دیگر باعث شده تا قیمت خانه و زمین تا حد زیادی افزایش یابد. اگر چه این افزایش قیمت در استان ها و شهر های مختلف کشور یکسان نبوده است، اما به هر حال همه مردم در بخش های مختلف این تغییرات را شاهد بوده اند. در سال های گذشته چندین طرح مختلف هم برای کنترل این اوضاع ارائه شده که خیلی موفق نبوده اند. اما اکنون مردم امیدوارند که ثبت نام طرح جهش مسکن بتواند تا حد زیادی مشکلی گرانی خانه را حل کرده و به خانه دار شدن افراد کم درآمد کمک کند.

طرح جهش مسکن

با توجه به شروع فعالیت دولت جدید و برنامه هایی که در زمینه تامین مسکن دارد، تمام طرح های این حوزه را با هم ادغام کرده و همه را در قالب طرح جهش مسکن جلو خواهد برد. البته باید دقت داشته باشید که ثبت نام در این طرح نیازمند وجود یک سری شرایط خاص است. این شرایط بدین جهت در نظر گرفته شده تا مسکن های تولیدی در این طرح به افراد کم درآمد و نیازمند واقعی در جامعه تعلق گرفته و از سوء استفاده دلالان جلوگیری شود. در این مطلب شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد تا با آگاهی کامل از این شرایط نسبت به ثبت نام در طرح مذکور اقدام نمایید. علاوه بر این، شما باید به زمان ثبت نام طرح جهش مسکن هم توجه داشته و در زمانی که توسط مسولان این طرح تعیین می شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنید. در ادامه توضیحاتی هم در مورد زمان این طرح ارائه خواهیم داد.



طرح جهش مسکن چیست

قبل از این که به شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن و نحوه ثبت نام در این طرح بپردازیم، ابتدا توضیحاتی در مورد آن بیان خواهیم کرد. زیرا ممکن است بسیاری از افراد با این سوال مواجه باشند که طرح جهش مسکن چیست و قرار است طبق این طرح چه اتفاقاتی در حوزه مسکن بیافتد. در پاسخ باید بگوییم که این طرح به افزایش تعداد مسکن کشور اشاره دارد. همان طور که از نام این طرح هم پیدا است، دولت جدید قصد دارد بعد از یک دوره زمانی که رشد ساخت مسکن بسیار ناچیز بود، مجددا با ساخت تعداد بالای مسکن جهشی در آمار این حوزه ایجاد نماید. زیرا در چند سال گذشته ساخت مسکن در کشور بسیار کاهش پیدا کرده و حتی طرح هایی مانند مسکن مهر هم کامل متوقف شدند. اما اکنون ثبت نام طرح جهش مسکن آغاز شده و سعی می شود همه طرح های قبلی در قالب آن و به صورت یکپارچه پیش بروند.

طرح جهش مسکن چیست

موضوع مهم در مورد طرح جهش مسکن مربوط به بودجه آن می باشد. بر اساس قانون جهش تولید مسکن ، همه بانک های کشور موظف شده اند تا حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به این حوزه اختصاص دهند. به این ترتیب، بودجه مورد نیاز برای افزایش ساخت مسکن در کشور در قالب طرح مذکور هم به خوبی تعیین خواهد شد. البته لازم است تا نظارت های کافی بر این مورد انجام شود. زیرا در سال های گذشته هم با وجود قوانین این چنینی، برخی بانک ها از ارائه تسهیلات مطابق قانون خودداری می کردند و بیش تر بانک مسکن این تسهیلات را ارائه می داد. به هر حال، با توجه به نظارت های مسولان و اراده قوی که برای اجرای این طرح وجود دارد، به احتمال زیاد با موفقیت طی شود. نکته مهم برای شما اطلاع از زمان ثبت نام طرح جهش مسکن و انجام این کار در زمان مقرر می باشد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام خانه اولی ها

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

نحوه ثبت نام طرح جهش مسکن

حال که با طرح جهش مسکن آشنا شدید، می خواهیم نحوه ثبت نام در این طرح را هم برای شما بیان کنیم تا در صورت تمایل به ثبت نام، مشکلی در این زمینه نداشته باشید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع یعنی تامین مسکن کشور، سامانه ای جهت ثبت نام طرح جهش مسکن ایجاد شده است تا داوطلبان بتوانند به راحتی در این سایت نام نویسی کنند. به این ترتیب، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به هیچ ارگان خاصی جهت ثبت نام وجود نداشته و متقاضیان در زمانی کوتاه و حتی در خانه خواهند توانست ثبت نام خود را انجام دهند. از آن جایی که ممکن است بسیاری از داوطلبان برای ثبت نام در این طرح از روش انجام آن اطلاع کافی نداشته باشند، در این بخش نحوه ثبت نام را به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد. جهت این امر لازم است مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

  1. ۱ابتدا باید شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن را مطالعه کرده و بعد از آگاهی از این شرایط، نشانی اینترنتی سامانه در نظر گرفته شده برای این کار یعنی tem.mrud.ir را در مرورگر خود جست و جو کنید.
  2. ۲بعد از نمایش نتایج جست و جوی شما توسط گوگل، باید اولین سایت با همین آدرس و با عنوان «سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن» را کلیک کرده و وارد آن بشوید.

    نحوه ثبت نام طرح جهش مسکن

  3. ۳در مرحله بعد به صفحه اصلی این سایت وارد شده و منویی را در قسمت بالای این صفحه مشاهده خواهید کرد. باید عبارت « ثبت نام مسکن ملی » را در این قسمت انتخاب کنید.

    زمان ثبت نام طرح جهش مسکن

  4. ۴در صفحه جدید یک سری شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن و قاونین مربوط در این حوزه برای شما نمایش داده خواهد شد. باید این موارد را به طور کامل مطالعه کرده و در صورت عدم وجود مشکل، گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» در قسمت پایین صفحه را کلیک کنید.

    روش ثبت نام در طرح جهش مسکن

  5. ۵سپس وارد مرحله بعدی ثبت نام این طرح خواهید شد که از شما درخواست می شود تا کد ملی و شماره تلفن خود را وارد نمایید. بعد از قرار دادن این اطلاعات در جایگاه خود، کد امنیتی را هم وارد کرده و گزینه «مرحله بعد» را بزنید.

    شرایط ثبت نام در طرح جهش مسکن

  6. ۶در ادامه وارد بخش ثبت اطلاعات خود خواهید شد. در این بخش باید اطلاعات گوناگونی که از شما درخواست می شود از جمله مشخصات فردی و هویتی، نام شهر، آدرس محل سکونت و سایر موارد را با دقت وارد کرده و تایید نمایید. در نهایت ثبت نام شما به پایان رسیده و یک کد رهگیری به شما داده می شود.

همان طور که مشاهده کردید، امکان ثبت نام طرح جهش مسکن به صورت اینترنتی وجود دارد و نیاز به طی کردن مراحل پیچیده ای هم نیست. بنابراین، در صورتی که شما هم شرایط لازم برای ثبت نام در این طرح را دارید، با استفاده از این مطالب نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید: کد رهگیری املاک

 

شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن

موضوع بسیار مهم برای ثبت نام طرح جهش مسکن مربوط به شرایط آن می باشد. برای استفاده از این طرح شرایط گوناگونی در نظر گرفته شده است تا افراد کم درآمد و ضعیف تر جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین، شما تنها زمانی مجاز به ثبت نام در طرح جهش مسکن هستید که شرایط لازم برای آن را داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع، باید شرایط مورد نیاز برای ثبت نام را مطالعه کرده و در صورت مطابقت داشتن این موارد با شرایط خودتان، از طریق سامانه مذکور ثبت نام را انجام دهید. ما در این جا این شرایط را برای شما آورده ایم تا به راحتی بتوانید از آن ها مطلع شوید. مهم ترین شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن شامل موارد زیر می شوند.

  • داوطلبان نباید از سال ۸۴ به بعد دارای زمین یا مسکن بوده و هم چنین نباید از سال ۵۷ به بعد از تسهیلات دولتی در جهت ساخت و خرید مسکن استفاده کرده باشند.
  • متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.
  • زنان خودسرپرست که حداقل ۳۵ سال داشته باشند، می توانند در این طرح ثبت نام کنند.
  • متقاضیان باید دارای ۵ سال سابقه در پنج سال اخیر در شهر محل درخواست باشند.
  • نباید منع قانونی برای دریافت تسهیلات بالنکی وجود داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید توانایی تامین هزینه ساخت مسکن را در کنار پرداخت تسهیلات بانکی داشته باشد.
  • امکان سرمایه گذاری حداقل ۴۰ میلیون تومان.

 

بیشتر بخوانید: سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

 

تاریخ ثبت نام طرح جهش مسکن

افراد علاقه مند به ثبت نام در طرح جهش مسکن باید از زمان این طرح اطلاع داشته و به محض باز شدن سایت مربوطه، ثبت نام خود را انجام دهند. با توجه به این که این طرح به صورت بلند مدت بوده و قرار است تا چندین سال ادامه یابد، هر سال چندین مرتبه امکان ثبت نام برای افراد واجد شرایط فراهم خواهد شد. زمان ثبت نام طرح جهش مسکن به صورت دقیق هم توسط مسولین مربوطه اطلاع رسانی می شود. طبق صحبت های مسولان، جدیدترین مرحله ثبت نام طرح جهش مسکن تقریبا در دهه سوم مهر ماه خواهد بود. بنابراین، متقاضیان باید در این بازه زمانی جهت ثبت نام در این طرح آمادگی داشته باشند. نحوه ثبت نام را هم در بخش های قبل برای شما بیان کرده ایم تا مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

منبع : ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما