محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 125
  • بازدید دیروز : 1588
  • بازدید کل : 246661

زمان ثبت نام آزمون دکتری


مقدمه

اطلاع از زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ برای آن دسته از داوطلبانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته های غیر پزشکی امسال هستند، بسیار حاءز اهمیت است. مانند سایر آزمون های تحصیلی، برگزاری کنکور دکتری هم بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور بوده و تمام مراحل آن را انجام می دهد. بنابراین، زمان برگزاری آزمون مقطع دکتری هم توسط این سازمان مشخص شده و از طریق سایت این سازمان اطلاع رسانی می شود. افرادی که قصد شرکت در کنکور امسال را دارند، باید از زمان ثبت نام دکتری 1401 آگاهی یافته و در این مهلت زمانی برای ثبت نام خود اقدام نمایند. برای ثبت نام این مقطع هم باید به سامانه سنجش مراجعه شده و اقدامات لازم را در این سایت انجام داد. البته این کار باید در همان زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش انجام گیرد و در غیر این صورت ثبت نام داوطلب با مشکل مواجه خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

نکته مهم در مورد زمان ثبت نام دکتری تمدید این مهلت برای افرادی است که به هر دلیل از ثبت نام در بازه زمانی تعیین شده، جا مانده اند. به طور معمول هر ساله سازمان سنجش این زمان اولیه را تمدید می کند. با توجه به این روند ثابت، به احتمال زیاد زمان ثبت نام کنکور دکتر 1401 هم تمدید خواهد شد تا آن دسته از داوطلبانی که نتوانسته اند ثبت نام خود را در این بازه زمانی اصلی انجام دهند، فرصت لازم را داشته باشند. با وجود احتمال تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ مانند سال های گذشته، بهتر است در زمان اولیه در نظر گرفته شده ثبت نام خود را انجام دهید. زیرا واگذاری این مسئله مهم به روزهای پایانی هم ریسک ثبت نام شدن را بالا برده و هم باعث اضطراب و نگرانی تان می شود. در ادامه به تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ پرداخته و زمان برگزاری این آزمون را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

” زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ از تاریخ یکم لغایت هشتم آذر ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است. “

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

همان گونه که اشاره کردیم، تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ هم مانند زمان برگزاری این آزمون در سال های گذشته توسط سازمان سنجش مشخص می شود. این سازمان که مرجع اصلی برگزاری آزمون های تحصیلی در کشور است، زمان ثبت نام آزمون کنکور برای مقطع دکتری را مشخص کرده و در سایت خود اطلاع رسانی می کند. داوطلبان ثبت نام در این آزمون باید به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و از زمان دقیق ثبت نام مطلع شوند. با توجه به این که زمان ثبت نام دکتری 1401 توسط سامانه سنجش اطلاع رسانی می شود، مسولیت عدم ثبت نام در این بازه زمانی بر عهده داوطلبان خواهد بود. با توجه به اهمیت این موضوع برای بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری، اکنون به این زمان می پردازیم. سازمان سنجش زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را از تاریخ ۱ ام تا ۸ ام آذر ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته است.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1401

با توجه به بازه زمانی یک هفته ای در نظر گرفته شده توسط سازمان سنجش برای ثبت نام در آزمون دکتری، داوطلبان وقت کافی برای انجام این کار را دارند. هم زمان با تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ، دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون هم در سامانه سنجش قرار داده خواهد شد. به این ترتیب، داوطلبان می توانند از این دفترچه برای انجام ثبت نام خود کمک گرفته و فرآیند ثبت نام را با موفقیت پشت سر بگذارند. با توجه به نکات مهم و کلیدی موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری، اولین کاری که در زمان ثبت نام کنکور دکترا 1401 باید انجام دهید، همین دانلود دفترچه و مطالعه آن می باشد. نکته مهم دیگر در این مورد مربوط به تمدید زمان ثبت نام این آزمون می باشد. در ادامه به طور مفصل به مهلت تمدید این آزمون و هم چنین زمان برگزاری آن خواهیم پرداخت.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

در بخش قبل هم به این موضوع اشاره کردیم که سازمان سنجش مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ را در حدود یک هفته تعیین کرده است. این بازه زمانی از روز اول آذر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا روز ۸ ام این ماه ادامه خواهد داشت. پس افراد علاقه مند به ثبت نام در آزمون مقطع دکتری باید در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به تکمیل ثبت نام خود در این سامانه اقدام نمایند. البته به احتمال زیاد زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ هم مانند سال های گذشته تمدید خواهد شد تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند در فرصت های اضافی این کار را انجام دهند. بنابراین علاوه بر زمان اصلی ثبت نام ، مهلت دیگری هم برای این کار خواهند داشت. در ادامه توضیحاتی را در مورد تمدید مهلت ثبت نام دکتری 1401 بیان خواهیم کرد تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان شرکت در کنکور مقطع دکتری در مورد تمدید زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ می باشد. در واقع این افراد می خواهند بدانند که آیا بعد از سپری شدن زمان اصلی در نظر گرفته شده برای این آزمون، باز هم فرصتی برای ثبت نام وجود خواهد داشت یا خیر. همان گونه که در بخش های قبل بیان کردیم، سازمان سنجش هر ساله نسبت به تمدید زمان این آزمون اقدام می کند تا افراد جا مانده از ثبت نام هم بتوانند این فرآیند را طی کنند. با توجه به این روند ثبت، به احتمال زیاد مهلت ثبت نام دکتری 1401 هم تمدید خواهد شد. تمدید زمان ثبت نام کنکور این مقطع در سال گذشته بلافاصله پس از پایان زمان اصلی ثبت نام تا 30 ام آذر ماه انجام گرفت. احتمالا نحوه تمدید زمان ثبت نام کنکور دکترا ۱۴۰۱ هم باید به همین صورت باشد.

زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1401

زمان آزمون دکترای ۱۴۰۱ چه موقع است؟

در بخش های قبل زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را برای شما بیان کردیم تا با آگاهی کامل نسبت به انجام ثبت نام خود در این بازه زمانی اقدام نمایید. هم چنین توضیحاتی در مورد تمدید مهلت ثبت نام دکتری 1401 ارائه دادیم تا در صورت عدم ثبت نام در زمان اصلی، این کار را در مهلت اضافی که توسط سازمان سنجش در نظر گرفته می شود، انجام دهید. موضوع مهم دیگر در این مورد مربوط به زمان آزمون دکتری است. زمان برگزاری این آزمون هم مانند زمان ثبت نام توسط سازمان سنجش مشخص شده و از طریق سایت این سازمان اطلاع رسانی می شود. هم اکنون زمان برگزاری این آزمون توسط سازمان سنجش اعلام شده است. مطابق با اطلاعیه های این سازمان، کنکور دکتری امسال در روز ۶ ام اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود. پس باید در فرصت در نظر گرفته شده برای ثبت نام، این کار را انجام داده و در زمان مقرر نسبت به شرکت در آزمون اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید: سیستم پاسخگویی سنجش

منبع : زمان ثبت نام آزمون دکتری

  انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 19

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما